اعتماد سهامداران، سرمایه‌ای است که برگشتن آن بعید به نظر می‌رسد و شاید تا حدودی بتوان از عمیق تر شدن بی اعتمادی جلوگیری کرد اما زمان برگرداندن این اعتماد گذشته است.

زمان بازگرداندن اعتماد به بورس گذشته است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سوری در پاسخ به این پرسش که اگر بازار سرمایه حمایت نشود و به همین منوال به حال خود رها شود، چه تبعاتی می‌تواند روی اقتصاد و نگاه سهامداران داشته باشد؟ اظهار کرد: اعتماد سهامداران، سرمایه‌ای است که برگشتن آن بعید به نظر می‌رسد و شاید تا حدودی بتوان از عمیق تر شدن بی اعتمادی جلوگیری کرد اما زمان برگرداندن این اعتماد گذشته است.

او افزود: افرادی که با دعوت مسئولان و کارشناسان به این بازار آمدند و همیشه بازار سرمایه، به عنوان بازار سالم برای آنان معرفی شده حالا نسبت به این بازار دل‌زده شده‌اند و همین امر سبب ایجاد اختلال در استفاده از مکانیزم بازار سرمایه در آینده می‌شود.

سوری افزود: نظام اقتصادی کشور که از سمت اقتصاد بانک محور به اقتصاد سرمایه محور در حرکت بود، با این اتفاقات لطمه جدی تری می‌خورد، چرا که تا سال‌ها، استفاده کردن از پتانسیل‌های بازار سرمایه برای اصلاح زیرساخت‌های اقتصاد کار سختی است.

کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی عدم تاثیر پذیری بازار سرمایه از تزریق نقدینگی، تصریح کرد: وقتی اعتماد در بازار سرمایه وجود نداشته باشد، با تزریق مستقیم پول، شاید بتوان به صورت مقطعی قیمت سهام را بالا برد، اما با افزایش قیمت‌ها ممکن است تعداد فروشنده‌ها بیشتر شود و همین امر سبب عدم تاثیر پذیری از تزریق نقدینگی می‌شود.

او افزود: افراد، تمایلی به ماندن در بازار سرمایه ندارند و به واسطه بی اعتماد به بازار سرمایه، برای خود نقطه خروجی را ترسیم می‌کنند.

سوری تصریح کرد: راهکار برون رفت از بحران حال حاضر بازار سرمایه، تزریق مستقیم پول و بالا بردن قیمت سهام نیست و چرا که ممکن است به صورت مُسکن، در بازه زمانی کوتاه مدت، شرایط بازار سرمایه بهبود پیدا کند که البته دائمی نیست. راهکار اصلی و عملی، بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است و باید اتفاقی رخ دهد تا مردم بتوانند بار دیگر به بازار سرمایه اعتماد کنند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید