باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که در دوران ریاستش برای ارتقای تغییرات دموکراتیک با ارتش میانمار تعامل کرد، خشونت ارتش میانمار علیه غیرنظامیان این کشور را محکوم کرد.

انتقاد باراک اوباما از رفتار ارتش میانمار با معترضان ضد کودتا

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای بی‌سابقه گفت از تلاش دولت بایدن و کشورهای همفکر آن برای تحمیل هزینه‌های علیه ژنرال‌های میانماری حمایت می‌کند.

اوباما در این بیانیه که در توییتر منتشر کرد، گفت: تلاش غیرمشروع و وحشیانه این ارتش برای تحمیل خواسته‌اش پس از یک دهه آزادی‌های بیشتر قطعا هرگز مورد پذیرش مردم قرار نخواهد گرفت و نباید مورد پذیرش جهان هم قرار بگیرد.

او تاکید کرد: همسایگان میانمار باید این مساله را به رسمیت بشناسند که یک رژیم قاتل که از سوی اراده مردم رد شده است، تنها موجب ایجاد بی‌ثباتی بیشتر، بحران انسانی و خطر یک کشور شکست‌خورده می‌شود.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا از میانماری‌هایی که به دنبال یک آینده دموکراتیک هستند، خواست تا "همچنان به ایجاد همبستگی بین گروه‌های قومی و مذهبی" ادامه دهند.

باراک اوباما تاکید کرد: دوران تاریکی است، اما من با وحدت، مقاومت و تعهد نسبت به ارزش‌های دموکراتیک که توسط بسیاری از مردم برمه نشان داده شده است تحت تأثیر قرار گرفته‌ام و همین امیدواری برای ساخت آینده میانمار از طریق رهبرانی که به خواست مردم احترام می‌گذارند، به وجود می‌آورد.

یک گروه نظارتی فعال از کشته شدن بیش از ۷۵۰ تن از زمان وقوع خشونت مرگبار ارتش میانمار علیه معترضانی که به کودتای اول فوریه اعتراض دارند، خبر داده است. این چرخشی ناگهانی از امیدهای یک دهه پیشی است که ارتش میانمار با گذار به سمت دموکراسی ایجاد کرد.

در آن زمان ژنرال‌های میانماری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌طلب کشورشان را آزاد کرده و به او اجازه دادند برای پست سیاسی نامزد شود و به دنبال آن راه مناقصه‌های انرژی و مخابرات برای شرکت‌های خارجی باز شد. اوباما هم با لغو تحریم تجاری و دیگر تحریم‌ها وارد عمل شد، اقداماتی که از دید برخی از مقام‌های آمریکایی زودهنگام بود. بسیاری از این تحریم‌ها از زمان وقوع کودتا دوباره اعمال شده‌اند.

گروه حمایتی "انجمن زندانیان سیاسی" از زندانی شدن ۳۴۳۱ تن به جرم مخالفت با کودتا خبر داده است که این شامل آنگ سان سوچی هم که با اتهامات مختلفی روبروست و ممکن است برای او ۱۴ سال حبس به دنبال داشته باشد، می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید