حسن روشن، پیشکسوت استقلال می‌گوید: متاسفانه در تیم استقلال دفاع وسط نمی‌داند کجا باید بایستد. دفاع چپ و راست هم کار خودش را می‌کند.

مدافعان چند میلیاردی استقلال اصول یارگیری را نمی‌دانند / استقلال با این وضعیت گل‌خوردن، در خطر جا ماندن از صعود است

به گزارش سلام نو به نقل از خبر ورزشی، استقلال در پایان چهارمین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ با ۷ امتیاز در رده دوم جدول گروه در شرایطی قرار گرفته که با تیم الاهلی هم امتیاز است و در پنجمین دیدار باید به مصاف تیم میزبان برود. حسن روشن درباره شرایط استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و تعداد زیاد گل های خورده این تیم حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال چرا با وجود زدن ۱۳ گل در ۸ گل خورده است؟

زدن ۱۳ گل یعنی فورواردهای تیم عالی کار می‌کنند ولی خوردن هشت گل یعنی دفاع این تیم افتضاح است. من قبل از اینکه این بازی‌ها برگزار شود به طور اتفاقی دو مسابقه استقلال را در لیگ دیدم. یکی مقابل پرسپولیس و یکی روبروی سایپا. در هر دو بازی استقلال روی ضعف مدافعانش گل خورد. بازی با سایپا که واقعاً فاجعه بود! در آن بازی پنج مدافع استقلال روی مهاجم سایپا پرس نکردند و او هم گلش را زد. متاسفانه ما در تیم‌هایمان غیر از تمرینات جنرال، تمرینات خطی نداریم در حالی که در همه دنیا در طول هفته یکی دو روز بازیکنان خطوط مختلف تمرینات اختصاصی برگزار می کنند. ۴۵ سال پیش زمان رایکوف هم ما این کار را می کردیم. بعد از تمرین دفاع‌ها را نگه می داشت و با آنها کار می کرد. یک روز هفته هافبک‌ها، یک روز هم مهاجمان. بقیه هم به خانه می‌رفتند.

شرایط دفاع تیم استقلال را چطور می توان توصیف کرد؟

 فاصله آنها بسیار از هم زیاد است. یک هوادار با گریه به من رسید و گفت چرا استقلال اینقدر گل می‌خورد به او گفتم وقتی فاصله بین مدافعان ۲۰ متر باشد تیم به این راحتی گل می خورد. در بازی رفت جایی که ریگی می‌خواست به هم‌تیمی‌هایش پاس در عرض بدهد فاصله‌اش با نفر کناری ۲۰ متر بود که بین راه اولونگا توپ را قاپید و رفت گل زد. متاسفانه در تیم استقلال دفاع وسط نمی داند کجا باید بایستد. دفاع چپ و راست هم کار خودش را می کند.

آیا امروز زمان آموزش نحوه دفاع کردن به این مدافعان چند میلیاردی است؟

خیر اینها وقتی ۱۴ ساله بودند باید در آکادمی این مسائل را می‌آموختند و بعد پله به پله به تیم‌های بالاتر می‌آمدند. این مدافعان چند میلیاردی مثل دکتر مهندس‌هایی هستند که به میدان انقلاب رفته و از آنجا دیپلم و لیسانس خریدند ولی بلد نیستند یک پاس بدهند یا یک توپ روی هوا را دفع کنند. اصول یارگیری را نمی‌دانند.

مدافعان استقلال دکترهایی هستند که از انقلاب مدرک خریده‌اند/ دست همه در یک کاسه است؛ وزیر هم می‌داند/ استقلال شاید اصلا صعود نکند

پس چطور این بازیکنان قراردادهای ۶ یا ۷ میلیاردی با استقلال بسته اند؟

مشخص است که دست همه با هم در یک کاسه است. اگر نبود چنین قراردادهایی بسته نمی شد. البته یکی دیگر از مشکلات تیم همین مسائل مالی است.

چطور؟

یک نفر دو میلیارد گرفته آن یکی ۶ میلیارد. یکی ۷ میلیارد گرفته کنار دستی اش یک میلیارد. همین ها باعث می‌شود بازیکنان آنقدر که باید شاید برای تیم مایه نگذارند. مدافع یک میلیاردی می‌گوید چرا من تلاش کنم، مدافعی که چهار میلیارد پول گرفته باید بیشتر بکوشد یا هافبکی که یک میلیارد پول گرفته پیش خودش می‌گوید هافبکی که ۷ میلیارد گرفته باید بیشتر بدود. اینها همه از سوء مدیریت است. همه این مسائل را قبلاً به آقای وزیر گفته بودم. البته خودش هم این مسائل را تایید می کند.

انتظار این همه گل خورده را داشتید؟

با آن وضعیت دفاعی که در استقلال دیده بودم بله! این تیم با این وضعیت گل خوردن، در خطر جا ماندن از صعود است. بازی با الاهلی که هم امتیاز استقلال است اصلا آسان نیست. آنها با بردی که آوردند و ۷ امتیازی شدند امیدوار به صعودند و نمی خواهند در خانه از صعود جا بمانند. از آن گذشته نباید الشرطه را هم نادیده گرفت که یک بار هم به استقلال باخته و قطعا برای یک بازی حیثیتی روبروی استقلال به میدان می رود. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم خط حمله استقلال باز هم بتواند زیاد گل بزند وگرنه در غیر این صورت و با این خط دفاع افتضاح، شاید استقلال اصلا صعود نکند. همین حالا هم اگر بیشتر از ۸ گل نخورد، دلیلش آمادگی دروازه بانش است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید