حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت با اعلام کاهش موارد بستری های کرونا گفت: تا ۲ هفته آینده روند فوت ناشی از کرونا صعودی خواهد بود.

 روند مرگ و میر کرونا تا ۲ هفته آینده صعودی است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداختند.

حریرچی با اشاره به اینکه امروز بدترین روز کرونایی کشور بود گفت: در تاریخ ۱۴ ماه اخیر به کانال ۴۹۰ وارد نشده بودیم، متاسفانه پیش‌بینی من این است که هنوز روند مرگ افزایشی خواهد بود، گرچه به دلیل رعایت‌هایی که در دو، سه هفته اخیر شد موارد ابتلای سرپایی کاهش پیدا کرده و به حدود ۱۹ هزار نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه موارد بستری خوشبختانه در اکثر استان‌ها و شهرهای کشور سرعت رشد کاهنده داشته است، افزود: در برخی مناطق رشد منفی را تجربه کرده‌ایم و ظرف امشب یا فردا تعدادی از شهرها از قرمز به نارنجی تبدیل خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: خبر بد این است که حداقل تا دو هفته آینده روند مرگ و میر صعودی خواهد بود و روند نزولی  یا نسبتاً نزولی بسیار شکننده است، شهر قرمز، زرد و نارنجی که تا الان اعمال می‌شود با آن چیزی که در مصوبات برای شهر قرمز و نارنجی و زرد وجود دارد بسیار تفاوت دارد لذا مصوبه داریم، ولی اجرا نمی‌شود.

د

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید