۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 55245677

وزارت امور خارجه انگلیس ۱۴ شهروند روس را به بهانه مبارزه با فساد، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

انگلیس ۱۴ شهروند روس را تحریم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۴ شهروند روس در لیست جدید تحریم‌های این کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در لیست جدید انگلیس که با نام لیست تحریم‌های ضد فساد منتشر شده، شهروندانی از دیگر کشورها نیز دیده می‌شوند.

در میان شهروندان روسی که توسط انگلیس تحریم شده‌اند، نام مقامات، بازرگانان و بانکداران نیز دیده می‌شود.

پیشتر روز دوشنبه، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس چارچوب قوانینی را در رابطه با تحریم‌های ضد فساد مشخص کرده بود.

تحریم‌های لندن علیه این افراد شامل بلوکه کردن دارایی‌های آنها و همچنین امتناع از ورود آنها به انگلیس می‌شود. این افراد همچنین امکان استفاده از کانال‌های مالی انگلیس را نخواهند داشت.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که مانع از آن خواهد شد که افراد فاسد از انگلیس به عنوان پناهگاهی برای پول‌های کثیف خود استفاده کنند.

لندن پیشتر اقدامات دیگری را نیز علیه روسیه اتخاذ کرده بود. انگلیس چند روز پیش سه فرد و یگان گارد ملی روسیه را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود.

تنش میان روسیه و کشورهای غربی ی هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته و به تقابل دیپلماتیک تبدیل شده است.

دولت آمریکا چند روز پیش تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش اعلام کرد که مسکو هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت که در واکنش مشابه به اقدام آمریکا، ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند.

از سوی دیگر جمهوری چک در ادامه مواضع خصمانه علیه روسیه اعلام کرد تعداد زیادی از دپیلمات‌های روسی باید پراگ را ترک کنند.

 وزیر امور خارجه جمهوری چک چند روز پیش اعلام کرد تعداد دیپلمات‌های روس حاضر در این کشور نباید از تعداد دیپلمات‌های چک در مسکو بیشتر باشد.

او در ادامه گفت با توجه به این تصمیم برآورد می‌شود حدود ۶۰ دیپلمات روس مجبور به ترک جمهوری چک باشند که تا پایان ماه جاری میلادی برای این کار فرصت دارند.

در واکنش به این اقدام نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: «پراگ وارد مسیر نابود کردن روابط دو کشور شده است. ما سریعاً به این اقدام پاسخ خواهیم داد. آن‌ها در روس‌هراسی افسارگسیخته‌ای گیر کرده‌اند».

شنبه گذشته جمهوری چک به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها  باید روسیه را ترک کنند.

جمهوری چک در واکنشی اعتراضی گفته بود این تصمیم موجب فلج شدن سفارت این کشور در مسکو می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید