اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا از سر گرفته می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا (سه‌شنبه) به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و ادامه می‌یابد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌ های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت ۱۰ به وقت اروپای مرکزی برگزار خواهد شد.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده خواهد داشت. این هیات امروز عازم وین شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که ۳۱ فروردین ماه در وین پایان یافت، کشورهای مشارکت‌کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای)، این هفته یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید