معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از ممنوعیت ورود اتباع خارجی به داخل کشور از مرزهای رسمی این استان به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا هندی خبر داد.

ورود اتباع خارجی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشور ممنوع شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست استانی ستاد کرونا که به منظور مقابله با ویروس جهش‌یافته کرونا هندی برگزار شد با اشاره به اینکه تمامی مرزها رسمی استان از هوایی، دریایی و زمینی و ترددهای مرزی ضمن اینکه باید با دقت کنترل شود دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر نیز در این مبادی ورود و تیم‌های مستقر در آن تقویت شوند اظهارداشت: رایزنی‌هایی با مرزبانی کشورهای همسایه توسط قرارگاه سپاه با ارتش پاکستان و دفتر نمایندگی وزارت خارجه انجام و اعلام کنند که ما از همین امروز و فردا مرزهای رسمی را برای ورود اتباع خارجی خواهیم بست.

او افزود: حضور تیم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در پایانه‌های رسمی و ۶ بازارچه‌هامرزی سیستان و بلوچستان ضروری است همچنین باید ترددها در این پایانه و بازارچه‌ها را محدودتر کرده و حتما برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام و به مدت ۱۰ روز محدودیت تردد برای کامیون‌ها نیز ایجاد شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان و کمک رانندگانی که وارد کشور می‌شود حتما باید تحت کنترل سامانه بهداشت قرار گیرند. در شهرستان‌ها نیز فرمانداری‌ها این موضوع را پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها داشته و گزارش لازم را ارائه دهند.

او  با تاکید بر اینکه امکان شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا هندی در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت بوده و شاید آسیب‌ها در این حوزه بیشتر باشد زیرا ورودی از حوزه جنوب به سمت داخل کشور و داخل استان بیشتر است بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هماهنگی و آموزش لازم را انجام دهند.

مرعشی ادامه داد: همچنین لازم است که ۲ ستاد در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تشکیل و ستاد در حوزه چابهار نیز حتما ایجاد شود و از آن جایی که در نشست‌های قبلی اختیارات لازم را به رئیس بهداشت مرکز چابهار دادند این بار نیز نیاز است که به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند و با همان اختیارات ستاد علوم پزشکی ایرانشهر در چابهار نیز تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود
وی خاطر نشان کرد: در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان کنترل لنج‌ها به صورت ویژه پیگیری و شیلات حوزه جنوب نیز تذکرات لازم را بدهند و کنترل‌های بهداشتی در این قسمت به هر شکل انجام شود.

مرعشی تصریح کرد: برای بحث اتباع و کنترل‌های اردوگاه‌ها و قسمت‌های بهداشتی آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنند و از سایر استان‌ها از طریق اداره امور اتباع بخواهیم که بحث انتقال اتباع را همین ۱۰ روزی که قرار است مرزهای ما کنترل شود در داخل اردوگاه‌های سایر استان‌ها قرنطینه بمانند.

او  تاکید کرد: نسبت به هشدار و آموزش نیروهای مسلح مستقر در سربازخانه‌ها و پادگان‌ها اقدامات لازم انجام شود به دلیل اینکه سرعت انتشار این ویروس در این مناطق بسیار بالا است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی تجهیزات و مواد دارویی و سایر ملاحظات ما با نگاه مدیریتی در زمان بحران پیگیری و رصد انجام و نیازمندی‌ها از طریق ستاد ملی و استانداری به سطح کشور رسانده شود.

او  بیان کرد: در نقاط جمعیتی شهرها امکان شیوع ویروس وجود دارد و از طریق طرح شهید سلیمانی کنترل با جدیت مدنظر باشد و این طرح با نظارت فرمانداری و حمایت سپاه سلمان و با هماهنگی علوم‌پزشکی بیماریابی و مراکز قرنطینه توسط نیروهای مسلح فعال و احیا شود.

مرعشی اظهارداشت: در بحث واکسیناسیون به دلیل جلوگیری شیوع و تجمع افراد تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که سالن‌های ورزشی و هر مکانی که دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی بخواهد برای اجرای این طرح در اختیارشان بگذارد.

او با بیان اینکه برای ورود اتباع به کشور یکسری استثناهای مختصری وجود دارد گفت: مراکز نظامی ما بر اساس پروتکل‌ها و افرادی که در واقع باید تردد سیاسی را انجام دهند این‌ها با هماهنگی ستاد به صورت انگشت‌شمار هم خواهند بود و امکان تردد دارند از اینرو فرمانداری‌ها این موضوع را مد نظر داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حداکثر همکاری نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید است و کماکان این آمادگی لازم برای یک بحران پیش رو را داشته باشند افزود: دستگاه‌های متخلف در اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیات‌های تخلف اداری معرفی خواهند شد.

او بیان کرد: در راستای اطلاع‌رسانی گروه‌های مرجع شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، احزاب، سمن‌ها، ورزشکاران، علما، معتمدان و هنرمندان حتماً استفاده و ترس مثبت به مردم داده شود.

مرعشی خاطر نشان کرد: پلیس فتا در خصوص مقابله با ادمین‌ها و شبکه‌های مجازی ملی و جلوگیری پخش شایعات پیگیری‌های لازم را داشته باشد همچنین پلیس راهور ضرورت دارد تخلفات را به صورت ویژه پیگیری کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید