کرملین اعلام کرد که در تماس تلفنی میان رییس‌جمهور روسیه و همتای سوری وی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه که قرار است اواخر ماه میلادی آینده برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

گفتگوی اسد با پوتین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «بشار اسد» همتای سوریه‌ای خود خبر داد.

طبق گزارش «اسپوتنیک»، به گفته وی، دو طرف در این تماس درباره روابط دوجانبه از جمله تجارت و اقتصاد و روابط بشردوستانه رایزنی کردند.

دو رئیس‌جمهور همچنین بر مسئله تلاش‌های مشترک در مقابله با همه‌گیری کرونا و ارسال واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به سوریه تمرکز کردند.

به گفته کرملین، اسد از پوتین برای کمک به سوریه در مقابله با همه‌گیری و حمایت از مردم این کشور قدردانی کرد.

آن‌ها همچنین مسئله صلح در سوریه را مورد گفت‌وگو قرار دادند و رئیس‌جمهور سوریه، همتای روس خود را در جریان آمادگی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که برای ماه مه برنامه‌ریزی شده، قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بعدازظهر روز چهارشنبه گزارش داد که بشار اسد رسما برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در سوریه نامزد شده است.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه گفت که پارلمان از جانب دادگاه عالی قانون اساسی مطلع شده که بشار حافظ اسد رسما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه درخواست نامزد شدن کرده که این ششمین درخواست وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه است.

وی پیشتر اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج در ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) و سوری‌های داخل این کشور در ۲۶ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید