یک رسانه فرانسوی از کشته شدن دست‌کم ۳۱ نظامی در شمال شرقی نیجریه به دست تروریست‌های داعش خبر داد.

۳۱ کشته در پی حمله داعش به کاروان نظامی در نیجریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی در نیجریه، اعلام کرد که دست‌کم ۳۱ نظامی با قرار گرفتن یک کاروان نظامی اسکورت سلاح در کمین نیروهای داعش در شمال شرقی استان «بورنو - Borno » نیجریه کشته شدند.

دو منبع نظامی به خبرگزاری فرانسه گفتند نیروهای داعش در غرب آفریقا (بوکوحرام) با حدود ۲۰ خودرو در روز یکشنبه به این کاروان در شهر «ماینوک - Mainok » در خارج از مرکز منطقه «مدوگوری - Maiduguri » حمله کردند، نیروهای نظامی را کشتند و اسلحه‌ها را پیش از حمله به یک پایگاه نظامی به تصرف خود درآوردند.

در طول بیش از یک سال گذشته چندین بار مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه هدف حمله گروه‌های مسلح تروریستی بویژه بوکوحرام قرار گرفته که در جریان آن افراد مسلح صدها دانش‌آموز بویژه دختران را ربودند.

در طول یک دهه گذشته و در پی حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام دستکم ۳۵ هزار نفر در نیجریه کشته، دو میلیون نفر آواره و بی‌خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده‌اند.

ربوده شدن ۳۱۷ دانش‌آموز دختر در منطقه «جانگبه» در شمال غرب نیجریه، ۴۲ نفر در یکی از ایالت‌های مرکزی نیجریه از جمله ۱۷ دانش‌آموز، ربوده شدن بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر در ماه دسامبر، حمله بوکوحرام به مدرسه‌ای با بیش از ۸۰۰ دانش آموز در ایالت «کاتسینا» و ربودن ۳۴۴ نوجوان یک مدرسه شبانه روزی از مهمترین اقدامات بوکوحرام در غرب آفریقا به شمار می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید