هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، کمکی به وضعیت آلکسی ناوالنی نمی‌کند و گفت و گو برای بهبود روابط میان برلین و مسکو، لازم و ضروری است.

هایکو ماس با اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه مخالفت کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این اظهارات را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو مطرح کرده و گفت، معتقد است آلمان و روسیه می‌توانند در صورت وارد شدن به گفتگو روابطی بهتر داشته باشند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین با درخواستها برای اعمال تحریمهای سخت تر علیه روسیه از بابت رفتار کرملین با آلکسی ناوالنی و اقدام اخیر مسکو در تقویت مواضع نظامی در مرز با اوکراین مخالفت کرد.

هایکو ماس همچنین در جریان مصاحبه‌ای با شبکه ای.آر.دی آلمان، روابط فعلی آلمان-روسیه را "بسیار بد" توصیفه کرد اما گفت "لازم نیست این روابط در این وضعیت بماند".

او گفت که دولت آلمان باید وارد گفتگوهای بیشتری با مسکو شود و اضافه کرد که "جوهره دیپلماسی" گفتگو با کشورهایی است که نقطه نظرات متضاد دارند.

او گفت: این هم اکنون به طور خاص نسبت به روسیه مصداق دارد.

هایکو ماس در عین حال گفت، تحریمهای آلمان علیه روسیه از بابت اقدام مسکو در سال ۲۰۱۴ در الحاق کریمه تا زمان وجود داشتن یک راه حل سیاسی ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه آلمان در خصوص مساله ناوالنی اظهار کرد، معتقد است که تحریمهای شدیدتر برای هدف وادار کردن کرملین به آزاد ساختن این رهبر اپوزیسیون یا بهبود وضعیت او زیانبار خواهد بود.

ماس گفت: آیا فکر میکنید مسکو خواهد گفت که به خاطر اعمال تحریمهای حتی سخت تر بسیار از شما متشکرم؟ من این طور فکر نمی کنم. من فکر می‌کنم که برعکسش اتفاق خواهد افتاد.

وزیر خارجه آلمان در عین حال بیان داشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به بروز تبعاتی برای روسیه در صورت مرگ ناوالنی در زندان تهدید کرده است.

او گفت: من معتقدم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دقیقا میداند اگر کار به آنجا بکشد انتظار چه چیزی را باید داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان از پاسخ به سوالی درباره این که آیا با توصیف بایدن از پوتین به عنوان یک "قاتل" موافق است یا خیر خودداری کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید