دکتر بهزاد مهدویان، متخصص بیماریهای عفونی گفت: مدت زمان ناقل بودن بیماران کرونایی بسته به وضعیت جسمانی افراد و میزان درگیری ریوی آنها دارد.

مدت زمان ناقل بودن بیماران کرونایی چند روز است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: بسته به وضعیت جسمانی افراد و میزان درگیری ریوی، قدرت انتقال ویروس کرونا بین حداقل دو تا سه هفته بعد از شروع علائم ادامه دارد.

دکتر بهزاد مهدویان، با اشاره به قدرت سرایت بالای کرونای انگلیسی، گفت: این امر می طلبد که افراد با دقت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و اگر بیمار شده و یا فرد بیماری در خانه دارند، حتما نکات مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی در خصوص مدت زمان ناقل بودن بیماران کرونایی اظهار کرد: این مدت بسته به وضعیت جسمانی افراد و میزان درگیری ریوی آنها بین حداقل دو تا سه هفته بعد از شروع علائم  ادامه دارد.

مهدویان تصریح کرد: در افرادی که بیماری خاص و صعب العلاج داشته و دچار درگیری ریوی شده اند، مدت انتقال بیماری تا سه هفته هم هست و این مدت در سایر بیماران حداقل دو هفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مدت قرنطینه دو تا سه هفته ای حداقلی است و اگر افراد بتوانند مدت بیشتری در قرنطینه بمانند قطعا اطمینان خاطر بیشتری از عدم انتقال ویروس حاصل می شود.

وی یادآور شد: توصیه می شود افراد دارای بیماری خاص و صعب العلاج و بیمارانی که درگیری ریوی پیدا کرده اند، در صورت امکان و برای اطمینان بیشتر مدت قرنطینه خود را به چهار هفته و سایر بیماران به سه هفته افزایش دهند.

مهدویان اظهار کرد: افرادی هم که معذوریت شغلی دارند و یا به هردلیل نمی توانند بیش از زمان حداقلی دو تا سه هفته در قرنطینه بمانند می توانند تست کرونا داده و با خیال راحت قرنطینه را ترک کنند.

وی با تاکید بر لزوم گذراندن کامل دوران قرنطینه، خاطرنشان کرد: روند بیماری کرونا دارای نوسان است و این امکان هست که افراد چند روز بدحال بوده و دو تا سه روز بهبود یافته و دوباره بدحال شوند، بنابراین توصیه می شود افراد به هیچ عنوان در مدت دو تا سه هفته قرنطینه، حتی در صورت بهبودی علائم، قرنطینه را ترک نکنند.

مهدویان تصریح کرد: افراد در این مدت حتی اگر بهبود یافته و علائمی نداشته باشند بازهم ناقل هستند و می توانند افراد دیگر را درگیر کنند، بنابراین باید حداقل دو تا سه هفته بصورت کامل در قرنطینه بمانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید