در پی به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه از سوی جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و اعتراض ترکیه به سخنان او، وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ترک خود حمایت کشورش را از ترکیه اعلام کرد.

حمایت پاکستان از ترکیه در برابر اظهارت اخیر بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از اعتراض آنکارا بابت اظهارات بایدن درباره "نسل کشی" خواندن قتل عام ۱۹۱۵ ارامنه از سوی عثمانی حمایت کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترکیه اظهارات روز شنبه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد و از وی خواست تا برای پیشبرد یک همزیستی مسالمت آمیز بین ساکنان منطقه اظهاراتش را تغییر دهد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته که تصمیم بایدن برای برچسب "نسل کشی" قتل عامل ارامنه توسط ترک‌های عثمانی در ۱۹۱۵ یک "اشتباه تاریخی" است.

علی‌اف از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواست تا این اقدام بایدن را محکوم کند.

در همین حال، یکی از منابع مطلع در وزارت خارجه ترکیه گفت: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تماس تلفنی داشت و بر حمایت اسلام آباد از موضع ترکیه در قبال اظهارات بایدن درباره رویدادهای ۱۹۱۵ تاکید کرد.

پیشتر، یکی از منابع مطلع در وزارت خارجه ترکیه گفته بود که این وزارتخانه "دیوید ساترفیلد"، سفیر آمریکا در آنکارا را برای پاره‌ای توضیحات و اعلام اعتراض به اظهارات بایدن احضار کرده است.

رهبری ارمنستان اما از موضع بایدن در قبال رویدادهای ۱۹۱۵ استقبال کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید