هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شستن صورت در زیر دوش باعث تشدید آکنه می‌شود، اما اگر مدت زمان طولانی را در آنجا بگذرانید این احتمال وجود دارد که دوش باعث تشدید آکنه شود.

آیا شستن صورت زیر دوش حمام خطرناک است؟

به گزارش سلام نو، اگر عاشق دوش طولانی هستید، پوست خود را برای مدت زمان طولانی تری در معرض دمای گرم تری قرار می‌دهید. گرمای اضافی ممکن است باعث تحریک بیشتر پوستی شود که به ویژه برای کسی که پوست حساسی دارد میتواند آسیب بیشتری نیز داشته باشد. همچنین این کار می‌تواند شرایط پوستی مانند آکنه را بدتر کند. برخی معتقدند شستن صورت زیر دوش پوست شما را در معرض همه چیزهای ناخوشایند موجود در حمام قرار می‌دهد.

اما آیا این گفته‌ها و تفکرات واقعیت دارد؟

خب باید بگوییم که نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد، گاهی ممکن است یک متخصص بگوید که هیچ مشکلی نیست و شخص دیگری بگوید که ضرر دارد. با این حال بیایید یک روش معتدل را به کار بگیریم یعنی بهتر است هنگام شستن صورت زیر دوش احتیاط کنید. دمای مناسب بدن برای مراقبت از پوست بسیار مهم است.

نگاهی عمیق‌تر به موضوع

یکی از کارشناسان می‌گوید: "خطر احتمالی این است که آب گرم باعث کم آبی پوست می‌شود، گرمای ناشی از آب گرم و بخار ممکن است باعث گشاد شدن رگ‌های خونی حساس در پوست شود و باکتری‌های موجود در حمام می‌توانند خطر عفونت را افزایش دهند. اما هیچ مدرک علمی برای تأیید هیچ یک از این ادعاها وجود ندارد.

اما فایده‌های مثبتی نیز وجود دارند برای مثال:

بخار دوش ممکن است در واقع به روند پاکسازی صورت کمک کند. بسیاری از مواد آرایشی در سراسر جهان هنگام پاک کردن صورت از بخار استفاده می‌کنند، زیرا باعث نرم شدن منافذ پوست می‌شود. این بدان معنی است که یک پاک سازی کاملا موثر است.

شاید شما هم دچار سردرگمی شده باشید که کدام درست است و کدام غلط و خب باید بگوییم که روند مراقبتی می‌دانید برای پوست شما مفید است را انتخاب کنید.

آیا شستن صورت زیر دوش می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود؟
کارشناسان می‌گویند که هیچ ادعایی مبنی بر اینکه شستن صورت زیر دوش می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود واقعیت ندارد، اگرچه پتانسیل تحریک آکنه را دارد.

یکی از کارشناسان می‌گوید: "هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شستن صورت در زیر دوش باعث تشدید آکنه می‌شود، اما اگر مدت زمان طولانی را در آنجا بگذرانید این احتمال وجود دارد که دوش باعث تشدید آکنه شود. " "گرما و رطوبت می‌تواند رگ‌های خونی پوستی را گشاد کند. ".

اما جدا از این مسائل دلایل بروز آکنه پیچیده است: هورمون‌ها، استرس، مراقبت نادرست از پوست، رژیم غذایی نامناسب، استفاده کرم‌های آرایشی مختلف بدون توجه میزان کیفیت آن‌ها و سایر موارد میتواند باشد.

آب گرم خوب است یا بد
کارشناسان اتفاق نظر دارند که شستن صورت زیر دوش به پوست شما آسیب نمی‌رساند یا باعث آکنه نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که باید دما را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید.

جمع بندی

باید گفت که اعتدال مهم است. شستن یک یا دو بار در روز با آب گرم و مدت زمان کوتاه ایده آل است، زیرا آب داغ می‌تواند پوست را از بین ببرد و روغن‌های طبیعی پوست را از بین ببرد. همچنین بهتر است تمرکز خود را روی تمیز کردن صبح و شب بگذارید تا اینکه نگران این باشید که آیا باید این کار را قبل، در حین دوش گرفتن یا بعد از آن انجام دهید. / طلا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید