ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا در لیست کشورهای غیر دوست این کشور قرار دارد.

آمریکا در لیست کشورهای غیر دوست روسیه قرار دارد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که روسیه روند ایجاد لیست کشورهای غیردوست را آغاز کرده که بر این اساس، کشورهایی که در این لیست قرار دارند از به کار گیری شهروندان روس برای کار در هیأت‌های دیپلماتیک منع خواهند شد.

وی که با شبکه تلویزیونی «روسیه 1» صحبت می‌کرد، افزود: «همانطور که می‌دانید،‌ روز گذشته فرمانی از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه منتشر شد که شامل اقداماتی بود که طی آن،‌ کشورهایی که غیردوست معرفی می‌شوند،‌ نمی‌توانند کارمندان روس در هیأت‌های دیپلماتیک و کنسولگری‌های خود استفاده کنند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «لیست کشورهای غیر دوست در حال تهیه بوده و همانطور که می‌دانیم، تمام این داستان زمانی آغاز شد که موج گام‌های غیردوستانه آمریکا آغاز شد و می‌توانم تاکید کنم که آمریکا نیز در این لیست قرار دارد».

وی تاکید کرد که فرمان رئیس جمهور روسیه اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل گام‌های خصمانه دیگر کشورها بوده است.

 رئیس جمهور روسیه روز شنبه حکمی را امضا کرد که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.

بر اساس این دستور، مأموریت‌های دیپلماتیک، نهادهای کنسولی و دفاتر نهادهای دولتی دیگر کشورها که رفتار غیردوستانه‌ای با روسیه، افراد دارای تابعیت روسیه و نهادهای قانونی این کشور داشته باشند، از نظر به کار گرفتن کارمندان روس، با محدودیت‌هایی مواجه شده یا حتی به طور کامل با ممانعت مواجه خواهند شد.

با این حال افراد دارای تابعیت این کشورها، برای ورود به روسیه و انجام مأموریت‌های دیپلماتیک، محدودیتی نخواهد داشت.

علاوه بر این، دولت روسیه موظف است، تعداد افرادی که می توانند در مأموریت‌های دیپلماتیک این کشورها در خاک روسیه فعالیت کنند را به آن‌ها ابلاغ کنند و قراردادهایی که تا قبل از امضای این حکم، در خصوص مأموریت‌های خارجی وجود داشته، باطل هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید