با تمدید تعطیلی‌ها بازار خودرو هم در رکود فرو رفته است و بسیاری به امید رفع احتمالی تحریم‌ها و ریزش قیمت‌ها، خریدهای خود را به تعویق انداخته‌اند.

تداوم تعطیلی‌ها و رکود در بازار خودرو/ پراید ۱۱۲ میلیون تومان شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تعطیلی نمایشگاه‌ها ناشی از پاندمی کرونا و محدودیت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر نیز تداوم یافت و باید دید در پایان هفته جاری آیا اجازه بازگشایی به این واحدهای صنفی داده می‌شود یا خیر؟

به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که معاملات انجام شده از ابتدای سال تاکنون در حد صفر بوده باشد، هرچند در فضای مجازی عده‌ای به قیمت‌سازی پرداخته و خرید و فروش‌هایی نیز انجام می‌دهند.

با این حال، «نعمت الله کاشانی‌نسب» نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: «قیمت‌ها در فضای مجازی را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم.»

در فضای مجازی، در روز جاری و در دسته تولیدات ایران‌خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس ساده ۱۸۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ آن ۱۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۷ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۱۵ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۱۹۶ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ نزدیک به ۲۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۵۳ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۶۸ میلیون تومان، رانا ۲۰۶ میلیون تومان و دنا معمولی ۲۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه سایپا نیز هر دستگاه پراید ۱۱۱ نزدیک به ۱۲۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۱۲ میلیون تومان، ساینا ۱۳۸ میلیون تومان، ساینا مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۴۶ میلیون تومان، تیبا ۱۲۳ میلیون تومان، تیبا ۲ نزدیک به ۱۳۱ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان قیمت داشتند.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با بیان اینکه آینده بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست، گفت: ابتدا باید منتظر بود و دید که آیا اجازه فعالیت به بازار خودرو در هفته آینده داد می‌شود یا خیر؟ در صورت باز شدن بازار نیز باید به انتظار نرخ دلار، وضع سیاسی کشور و آینده مذاکره های برجامی و همچنین نحوه عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی نشست.

وی در عین حال تاکید کرد: فعالان بازار آینده مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنند، با این حال فقط می‌توان گفت «دیگر خبری از گران‌تر شدن خودروها نخواهد بود».

یکی از نمایشگاه‌داران خودروهای خارجی در منطقه یوسف‌آباد تهران نیز به ایرنا گفت: بازار خودروهای خارجی از ابتدای امسال در رکود فرو رفته و تغییر خاصی در قیمت‌ها شاهد نیستیم، هرچند اندک عرضه‌هایی از سوی صاحبان خودروها انجام شده، اما خریداری وجود ندارد.

وی بیان‌داشت: با وجود روند مثبت مذاکره‌های برجامی، اما از آنجایی که هنوز هیچ خبری به صورت رسمی درز نکرده است، در بازار خودرو نیز عکس‌العمل خاصی را شاهد نیستیم.

این فعال بازار خودرو پیش‌بینی‌کرد: در صورت قطعیت برداشته شدن تحریم‌ها و در پی آن ورود خودروهای مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به بازار، قیمت خودروهای خارجی افت شدیدی را تجربه کند.

وی به‌طور نمونه از بی. ام. دابلیو اتاق ۷۳۰ با مدل ۲۰۱۸ مثال زد که این روزها با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی درهم امارات نزدیک به هشت میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، اما گفت: اگر نرخ درهم تا پنج‌هزار و ۵۰۰ تومان افت کند، این خودرو در پنج میلیارد تومان هم بی‌مشتری خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، امروز در دسته مونتاژی‌ها هر دستگاه هایما اس۷ حدود ۶۸۵ میلیون تومان و کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال ۷۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

در دسته خارجی‌ها نیز رنو کولئوس مدل ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، رنو تلیسمان مدل ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان، کیا اپتیما مدل ۲۰۱۷ حدود یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان، هیندای النترا مدل ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان و هیوندای سانتافه فول ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید