۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 55245206

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ماه ژوئن (۱۱ خرداد ماه تا ۹ تیر) با هم دیدار خواهند کرد.

دیدار پوتین و بایدن در ماه ژوئن

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا،  در شرایطی که تنش های شدید میان روسیه و آمریکا، روابط دوجانبه را به پایین ترین سطح از زمان پایان جنگ سرد رسانده است، دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه از دیدار سران دو کشور در ماه ژوئن(حرداد/تیر) خبر داد.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت: ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ماه ژوئن (۱۱ خرداد ماه تا ۹ تیر) دیدار خواهند کرد.  

به گفته اوشاکوف، در زمان حاضر در سطح کاری دیدار سران روسیه و آمریکا بررسی نمی شود اما تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو در مورد این دیدار با توجه به بسیاری از عوامل تصمیم گیری می کند.   

بایدن روز ۱۳ ماه آوریل در گفت و گوی تلفنی با پوتین، دیدار دو طرف در یکی از کشورهای اروپایی را پیشنهاد کرد.

تاکنون اتریش، فنلاند و سوئیس برای میزبانی دیدار سران روسیه و آمریکا اعلام آمکادگی کرده اند.

 روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است.

در یک هفته اخیر آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب کاردار روسیه را به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور احضار کرد.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که کاردار روسیه در زمان احضار شدن به وزارت امور خارجه آمریکا اتهامات را رد کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن در پیام توییتری نوشت: کاردار روسیه امروز در جلسه وزارت امور خارجه آمریکا اتهامات بی اساس علیه روسیه در مورد اقدامات بی ثبات کننده در سراسر منطقه یورو-آتلانتیک را به شدت رد کرد.

احضار کاردار روسیه در حالی صورت می گیرد که جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو روزهای گذشته برای مشاوره به واشنگتن بازگشت.

دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد : از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

به گزارش ایرنا، مدودیف که از سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری روسیه بود، امروز جمعه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.  

بحران کارائیب یا بحران موشکی ‌کوبا که با عناوین بحران اکتبر ۱۹۶۲  یا هراس موشکی شناخته می‌شود، تقابل ۱۳ روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود که در پی استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد شوروی در خاک کوبا آغاز شد. از این بحران اغلب به عنوان واقعه‌ای یاد می‌شود که به طور بالقوه‌ای می‌توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل کند ...

مدودیف تصریح کرد: در آن زمان سران شوروی و آمریکا از این بحران درس گرفتند که همکاری برای حل مسائل بین المللی بهتر از رویارویی و مناقشه است.

 وی افزود: اما امروز وضعیت تا اندازه ای فرق می کند و سیاست خارجی آمریکا متزلزل شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید