بنابر اعلام وزیر امور خارجه مکزیک، رییس‌جمهور این کشور روز هفتم مه (۱۷ اردیبهشت ماه) به صورت آنلاین با کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور آمریکا درباره مسایل مختلف از جمله مهاجرت گفت و گو خواهد کرد.

کامالا هریس و رییس‌جمهور مکزیک طی روزهای آینده گفت و گو خواهند کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: "مارسلو ابرارد"، وزیر امور خارجه مکزیک در این توییت نوشت، "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور"، رئیس جمهور مکزیک و "کامالا هریس"، معاون رئیس جمهور آمریکا درباره برنامه درختکاری مکزیک نیز صحبت خواهند کرد. این برنامه پرداخت کمک مالی به کشاورزان محلی را قید می‌کند تا آنها بتوانند طی چند سال آتی در زمینی به مساحت یک میلیون هکتار در مکزیک درختان میوه و درختانی جهت مصرف به عنوان الوار بکارند که این امر می‌تواند مانع کشاورزان از ترک کشور و مهاجرت به آمریکا شود.

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا به این پروژه درختکاری اشاره‌ای نکرد و در بیانیه‌ای گفت: نشست هفتم مه بر اهداف مشترک رفاه، حکمرانی خوب و رسیدگی به علل اصلی مهاجرت متمرکز خواهد بود.

این اطلاعیه کمی پس از آن منتشر شد که معترضان در نیوهمپشایر همزمان با سفر کامالا هریس به این ایالت برای پیشبرد پیشنهاد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخصوص ایجاد زیربناهای قوی، از وی خواستند با مهاجرت مقابله کند.

معترضان روز جمعه از هریس خواستند تا به عنوان نماینده ویژه بایدن در مقابله با بحران مهاجرت، از مرز آمریکا-مکزیک بازدید کند. معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "کامالا این هجوم غیرقانونی را متوقف کن و از مرز آمریکا-مکزیک بازدید کن" و "بایدن-هریس را استیضاح کنید". کامالا هریس اواخر مارس سال جاری میلادی به عنوان نماینده ویژه دولت بایدن در امور مهاجرت منصوب شد اما تاکنون نه هریس و نه بایدن از مرز جنوبی آمریکا بازدید نکرده‌اند.

در همین حال، "تد کروز"، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نیز از هریس به خاطر عدم بازدید از مرز جنوبی آمریکا انتقاد کرد.  

این اظهارات به دنبال انتشار داده‌های تازه مطرح شدند که نشان می‌دهد برخوردها با مهاجران غیرقانونی در مرز جنوبی آمریکا در ماه گذشته نسبت به ماه فوریه ۷۲ درصد افزایش داشته است.

سیل مهاجرت که آژانس‌های امنیت مرزی آمریکا را غافلگیر کرده، اخیرا باعث شد تا واشنگتن تاسیسات موقت جدیدی باز کند و منابع مالی دیگر بخش‌های کشور را به این موضوع اختصاص دهد. اوایل ماه جاری میلادی، واحد گمرک و حفاظت مرزی وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد که ۳۰۰ تن از ماموران میدانی خود را مجددا در مرز جنوبی گماشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید