۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55245117

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: در ایام محدودیت‌های کرونایی برخی در خودرو خودشان طلا خرید و فروش می‌کنند.

خرید و فروش طلا در خودروهای شخصی!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طلافروشان در مغازه‌ها دو ترازوی مختلف دارند که وزن مصنوعات طلا در ترازوها متفاوت است! برخی خریداران مدعی شدند که طلافروشان برای خرید طلا از یک ترازو و برای فروش آن از ترازوی دیگر استفاده می‌کنند. این مساله چقدر واقعی است؟

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: برخی می‌گویند طلافروشان با یک ترازو طلا می‌خرند و با ترازوی دیگر طلا به مردم می‌فروشند، این خبر چندان صحت ندارد. هر چند سال گذشته کم‌فروشی و تقلب در طلا به اتحادیه گزارش شد اما این اتفاق عمدی نبود و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

بابت خرید ۱۰۰ سوت طلا هم فاکتور بگیرید

سید محمود فضل آذر شربیانی اضافه کرد: کسانی که به مردم طلا کم می‌فروشند یا حتی بابت ارائه فاکتور بهانه‌های مختلف می‌آورند بدانند، این اقدامات غیرقانونی است و با آنها برخورد می‌شود. بنابراین چنانچه مردم حتی ۱۰۰ سوت طلا هم می‌خرند باید بابت این خرید فاکتور دریافت کنند.او اظهار کرد: سازمان استاندارد سالی سه تا چهار مرتبه ترازو طلافروشان را کالیبر و بابت بازرسی این وضعیت از طلافروشان هزینه‌ای دریافت می‌کند.

خرید و فروش طلا در خودروهای شخصی

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا همچنین از خرید و فروش طلا در داخل خودرو خبر داد و گفت: در ایام محدودیت‌های کرونایی برخی هستند که در خودرو خودشان طلا خرید و فروش می‌کنند. بنابراین چنانچه مردم از کانال‌های اینستاگرامی خرید می‌کنند حواسشان به مجوز اتحادیه باشد.او ادامه داد: همچنین در زمان برداشته شدن محدودیت‌ها مردم از واحدهای صنفی طلا بخرند که از اتحادیه فروشندگان طلا مجوز داشته باشند.

اندازه‌گیری طلا با ترازوی مختلف

از طرف دیگر نایب رئیس اتحادیه طلا تهران گفت: فروش طلاهای سبک با ترازوهایی که از حساسیت بالا برخوردار هستند، وزن شده اما وزن طلاهای سنگین با ترازوهایی که از حساسیت کمتری برخوردارند، اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین وزن طلاها با ترازوهای مختلف اندازه‌گیری می‌شود.فعالان بازار طلا می‌گویند در مواقع خرید طلا علاوه بر دریافت فاکتور، مهر و امضای فروشنده نیز باید در فاکتور فروش طلا قید شود تا در صورت تخلف بتوان به شکایت مردم رسیدگی شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید