وهاب عزیزی، فعال اصولگرا و دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در نشست خبری، کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.

اعلام کاندیداتوری دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وهاب عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، کاندیداتوری خود را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا با قرائت بیانیه‌ این جبهه، آن را جریان سوم دانست که به منظور تشکیل «دولت جوان جهادی» وارد عرصه انتخابات می‌شود.

در ادامه این بیانیه، وی شعار «در مسیر ولایت، جهاد ادامه دارد» را به عنوان شعار این جبهه سیاسی و رنگ فیروزه‌ای را رنگ انتخاباتی این جبهه اعلام کرد.

در ادامه این نشست، عزیزی در سخنانی گفت: معتقدم اگر تایید شوم با توجه به اینکه مردم از طریق رسانه‌های سراسری مواضع کاندیداها را دنبال می‌کنند، بخش زیادی از مردم با من همراه خواهند شد. من به شورای نگهبان توصیه میکنم زمینه حضور کاندیدای مستقل را در انتخابات فراهم کنند.

وی افزود: قدرت از دست مردم خارج شده و شأن آن‌ها زیرپا گذاشته شده است. من در دولت جوان جهادی قدرت را به مردم برمی‌گردانیم.

کنش‌گر سیاسی در ادامه اظهار داشت: سیستم اداره کشور باید تغییر کند، تصمیم ما این است که به جای فردسالاری، مردم‌سالاری را حاکم کنیم. همچنین یکی دیگر از مشکلات ما توزیع فقر است. دولت باید جوان شود اما این جوان‌گرایی به معنی آقازاده سالاری نیست.

وی ادامه داد: زنان براساس توانمندی در دولت حضور پیدا می‌کنند و تقسیم بندی جنسیتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مسأله دیگر بروزرسانی آیین‌نامه های کشور است، بیشتر آیین‌نامه های ما متعلق به چند دهه قبل است. یکی از مشکلات این مسأله در فضای مجازی است که به دلیل نبود قوانین مناسب، به فیلترینگ روی می‌آوریم.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در خصوص فعالیت این جبهه در انتخابات شورای شهر، بیان کرد: درکنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها را داریم که این نهاد پایه و اساس دموکراسی است؛ شوراها نباید مورد غفلت قرار گیرند. جهادگران ایران اسلامی قصد دارد در شهر تهران لیست انتخاباتی ارائه دهد که به همین منظور فراخوانی را منتشر  کردیم و پس از قریب به ۶۰۰ نفر از داوطلبان ابراز تمایل کردند که در لیست جهادگران قرار گیرند. وی افزود: انتخاب لیست چت مرحله‌ای است، نیمی از لیست یعنی ۳۰۰ نفر در مرحله اول انتخاب می‌شوند، سپس از طریق سامانه‌ای که اعلام می‌شود رای‌گیری خواهد شد طی دو مرحله تا به عدد ۴۲ نفر برسیم و سپس با این افراد مصاحبه صورت خواهد گرفت تا در نهایت به لیست ۲۱ نفره در شهر تهران برسیم.

وی ادامه داد: در واقع لیست جهادگران را مردم طی یک فرآیند دموکراتیک انتخاب خواهند کرد و هیچ شخصیت سیاسی در لیست صاحب سهمیه نیست.

عزیزی در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره‌گیری به نفع فرد مشخصی، گفت: برنامه‌ریزی شده که تا آخر حضور داشته باشیم و قرار نیست از انتخابات کنار بروم و امیدواریم که شورای نگهبان نظر ما را برای حضور کاندیدای مستقل بپذیرد و مورد تایید قرار بگیرم.

وی ادامه داد: اما اگر مورد تایید صلاحیت قرار نگرفتم از قطار انقلاب پیاده نخواهم و تلاش می‌کنیم با بررسی دقیق کاندیدای مورد حمایت خود را معرفی خواهیم کرد اما در حال حاضر با کسی توافق مذاکره‌ یا توافق برای کناره‌گیری نداشته‌ایم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید