افسران ارشد ارتش تایوان روز جمعه با گردهمایی در اتاق‌های ایمن در میان دیوارهای مستحکم وزارت دفاع، خود را برای جنگ با چین آماده کردند.

تصمیم تایوان برای بسیج نیروهایش به منظور مقابله با چین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف نوشت: مانیتورهای روبه‌روی آن‌ها احتمالاً پرواز جت‌های جنگنده اف-۱۶ این جزیره، انفجار بنادر ساحل غربی چین توسط موشک‌های کروز با هدایت دقیق و کشتی‌های کلاس تو چیانگ- که "قاتل ناو هواپیمابر" لقب گرفته- را نشان می‌داد که به منظور از بین بردن اهداف ارزشمند در تنگه تایوان اعزام شده‌اند.

اما بیرون محوطه دروازه‌دار، کاملاً ساکت بود. به اتاق جنگ مجازی تایوان خوش آمدید! جایی که ژنرال‌ها و مقامات این هفته در برابر تندترین سناریوها آزمایش می‌شوند- از حمله در مقیاس کامل گرفته تا حملات سایبری و محاصره زیرساخت‌های کلیدی.

رزمایش نظامی بسیار محرمانه سالانه "هان کوانگ" در سایه تهدیدهای واقعی همسایه ابرقدرت و دشمن تایوان، قرار گرفته است.

ماه‌های اخیر همزمان با تشدید فعالیت نیروی هوایی و دریایی اطراف جزیره که در ۱۱۰ مایلی ساحل چین واقع شده، سخنان جنگ‌جویانه نیز از سمت پکن بالا گرفته است.

نیروی هوایی چین از سپتامبر گذشته تاکنون تقریباً در روالی روزمره به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان یورش برده و در ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، با اعزام ۲۵ جنگنده از جمله بمب‌افکن‌های دارای قابلیت هسته‌ای به این منطقه، رکورد خود را شکست.

در حالی که نشانه‌ای مبنی بر حمله قریب‌الوقوع چین وجود ندارد، به نظر می‌رسد این کشور در حال آماده کردن زمینه برای عملی کردن وعده دیرینه الحاق تایوان، در صورت لزوم با توسل به زور، است.

استراتژیست‌های نظامی هشدار می‌دهند که تایوان وقت زیادی برای تمرین دفاع از سواحل خود را ندارد.

دریادار "فیلیپ دیویدسن"، رئیس مستعفی فرماندهی هند و اقیانوس آرام ایالات متحده در ماه مارس پیش‌بینی کرد، چین می‌تواند در عرض ۶ سال آینده به تایوان حمله کند، چرا که پکن به سرعت در حال تشدید چالش خود در مقابل نیروهای آمریکایی در هند و اقیانوس آرام است.

هشدار او می‌تواند بر رؤسای نظامی تایوان طی بازی‌های جنگی هشت‌روزه هان کوانگ، تأثیر عمیقی داشته باشد؛ محیط رایانه‌ای که در آن از تهدیدهای نمایشی فرود معمول در ساحل تا حملات هوایی، حملات الکترونیکی و جنگ روانی گرفته، شبیه‌سازی شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید