مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونای هندی از ویروس انگلیسی و آفریقای جنوبی قوی‌تر است و حداقل نوع جهش کروموزمی در آن اتفاق افتاده است.

اطلاعاتی از کرونای هندی در دسترس نیست / هنوز تاثیرپذیری این ویروس از واکسن هم مشخص نیست

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، ویروس کرونای هندی از راه رسیده است. شیوع آن در ایران دور از ذهن نیست. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت کرونای هندی در کشور گفته است که « ویروس جدید جهش یافته هندوستان شناسایی شده که به شدت مسری است و حتی از ویروس‌های دیگر همچون انگلیسی و آفریقای جنوبی قدرت سرایت بیشتری دارد. از سوی دیگر نحوه مهار مراودات با این کشور جای تامل دارد.»

در این راستا فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

آخرین وضعیت کرونای هندی در کشور / ویروس کرونای هندی شاید قوی‌تر از بریتانیایی

 مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره جزییات از ویروس هندی در کشور به خبرنگار برنا گفت: ویروس هندی حداقل نوع جهش کروموزمی در آن اتفاق افتاده است. در شرایط کنونی امکان جهش سوم هم دور از انتظار نیست، اما هنوز ثابت نشده است.

او درباره ویروس کرونای هندوستانی افزود: این ویروس جهش یافته و با قدرت انتشار سریع در حد ویروس بریتانیایی و شاید هم قوی‌تر است.

خواستار لغو پروازها از ایران به هند و بالعکس هستیم

این عضو ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: آخرین اطلاعات درباره روند  ویروس جهش ویروس کرونا به کشور هندوستان تعلق دارد. هرچند ویروس این قابلیت را دارد که در صورت سفر هندی‌ها به دیگر کشورها منتشر شود. ما خواستار لغو تمامی پروازها از ایران به سمت هندوستان و بالعکس هستیم.

ویروس کرونا هندی دردسر مضاعف به کشور تحمیل می‌کند

او گفت: در این شرایط باید پروازها از کشورهای عربی همچون دوهه که مسافران  هندی در آن فراوان هستند، کاهش و مسافران آنها به قرنطینه منتقل شوند. در غیر این صورت ویروس کرونای هندوستان دردسر مضاعف را به سیستم مهار کرونا در کشور تحمیل می‌کند.

منتظر بررسی‌ها درباره ویروس کرونا هندی از کشور مبدا هستیم

این پزشک عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته هندوستان از ویروس انگلیسی و آفریقای جنوبی قوی‌تر است، ادامه داد: هنوز خطرات ناشی از این ویروس مورد بررسی قرار نگرفته است، چون اطلاعات درباره این ویروس فقط در هندوستان است و منتظر اطلاعات بیشتر در زمینه مهار این ویروس هستیم.

مردانی درباره علائم ویروس کرونای هندی تصریح کرد: علائم این ویروس همچون  ویروس کرونای بریتانیایی است. هرچند شدت سرایت پذیری این ویروس افزایش یافته است در این شرایط توجه بیش از پیش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

این عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره روند مرگ و میر ناشی از کرونا در صورت شیوع ویروس کرونای هندی در کشور تصریح کرد: هنوز در این زمینه اطلاعاتی در دست نیست. برای مهار این ویروس نیازمند اطلاعات جامع از کشور هندوستان هستیم.

تاثیر واکسن کرونا در مهار  ویروس جهش یافته

او درباره تاثیر واکسن در مهار این ویروس گفت: هنوز تاثیرپذیری این ویروس از واکسن مشخص نیست. به احتمال فراوان باید واکسن‌های تولید شده تاثیرگذار باشند. در صورت هرگونه بی‌تاثیری واکسن در مهار این ویروس اطلاع‌رسانی می‌شود.

ویروس بریتانیایی گونه قالب کرونا در کشور

مردانی درباره نوع ویروس فعال در کشور ما گفت: هم‌اکنون ویروس جهش یافته کرونای بریتانیایی در کشور ما جزو گونه قالب محسوب می‌شود. هنوز مورد ثابت شده ویروس هندی در کشور مشاهده نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید