رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک درباره جزئیات آتش سوزی یک کارخانه گونی بافی در اراک توضیح داد.

آتش سوزی در کارخانه گونی بافی اراک /جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک  گفت: محل آتش سوزی، سوله یک کارخانه گونی بافی بود که به علت نامعلوم طعمه حریق شده و آتش به حدی گسترده بود که آتش نشانان به هنگام حرکت به سمت محل آتش سوزی مشاهده کردند که شعله های آتش تا ۵۰ متر به آسمان زبانه کشیده و هر لحظه نیز بر شدت آن افزوده می شد.

وی ادامه داد: سرعت گسترش آتش به حدی بود که بلافاصله به سوله های کناری این کارخانه که یک کارگاه تیلرسازی بود نیز سرایت کرده و ۲ سوله از این کارگاه نیز درگیر آتش سوزی شده بود و سوله سوم نیز در خطر سرایت آتش بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار داشت: در پی بروز این آتش سوزی گسترده، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ساعت ۳:۰۴ دقیقه بامداد امروز شنبه ۴ اردیبهشت به سرعت آتش نشانان ایستگاه های شماره ۱۰۰ از کوی مصطفی خمینی، شماره ۱۲۰ از شهرصنعتی، ۱۴۰ از میدان فراهان، ۱۵۰ از کوی رضوی و ۲۲۰ از کوی الغدیر به همراه خودروی فوماتیک، تانکر آب پشتیبان و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد اعزام کرده است.

آتش پاد دوم آقازیارتی درباره چگونگی مهار این آتش سوزی گسترده، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی از ۴ طرف با استفاده از چندین رشته لوله های آب پرفشار آتش نشانی و همچنین کف خاموش کننده مشغول خاموش کردن این آتش سوزی شدند و در ابتدا با سرعت عمل بالا و عملیات دقیق توانستند از سرایت آتش به سوله سوم کارگاه تیلرسازی و بروز خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آورند.

وی بیان داشت: پس از عملیات موفق جلوگیری از سرایت آتش، آتش نشانان از چندین جهت به مقابله با آتش سوزی گسترده در سوله های درگیر حادثه اقدام کرده و با تلاش فراوان توانستند پس از ۱۱ ساعت عملیات نفس گیر آتش را مهار و خاموش کنند. هم اکنون آتش نشانان مشغول لکه گیری و جداسازی لوازم سوخته از داخل سوله ها هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید