رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تا چند روز آینده میوه‌های تابستانه و بهاره به بازار می‌آید و سیب‌های تنظیم بازاری در حال فاسد شدن هستند.

میوه‌های شب عید بی‌مشتری مانده‌اند و در حال فاسد شدن هستند!

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: افرادی که سیب در انبار ذخیره کرده‌اند قیمت آن را کاهش و در اختیار مردم قرار دهند. در صادرات هم تسهیلگری صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از فاسد شدن به کشورهای همسایه صادر کنیم.

محمد شفیع ملک زاده درباره تعیین تکلیف سیب در بازار افزود: وظیفه همه دستگاه‌هایی که در موضوع تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی هستند کاملاً مشخص است.

وی گفت: در سال ۹۱ قانون، وظایف را کاملاً در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد اما در سال ۹۷ این قانون به وزارت صمت واگذار شد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی اعم از میدان میوه و تره بار، بازارچه‌ها و همچنین خرده فروشی‌ها در اختیار وزارت صمت است با کوتاهی‌های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است و وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تولید را دارد.

وی درباره راهکار حل مشکل بازار سیب گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه‌ها بی مشتری مانده‌اند و در حال فاسد شدن هستند از این رو لازم است افرادی که این میوه‌ها را انبار کردند قیمت را کاهش دهند و عرضه کنند البته صادرات هم باید تسهیل شود تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از اینکه فاسد شوند به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و سایر کشورهای دیگر صادر کنیم.

ملک زاده افزود: تا چند روز آینده میوه‌های تابستانه و بهاره به بازار می‌آید و دیگر این میوه‌ها خریدار ندارد و بیشتر از این نمی‌تواند در سردخانه‌ها و انبارها بماند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید