یک نظرسنجی تازه در فرانسه حاکی از آن است که ۶۱ درصد از فرانسوی‌ها، امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فعلی این کشور را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ انتخاب نخواهند کرد.

۶۱ درصد از مردم فرانسه در انتخابات ۲۰۲۰ به مکرون رای نخواهند داد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت: براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی منتشر شده، تنها ۱۱ درصد از فرانسوی ها اعلام کرده اند که به امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در دور نخست انتخابات در ۲۰۲۲میلادی رأی می دهند و ۲۸ درصد از آن ها آن را محتمل دانسته اند.

این روزنامه فرانسوی افزود: این در حالی است که ۶۱ درصد فرانسوی ها، بر اساس این نظرسنجی، به امانوئل مکرون این انتخابات رأی نخواهند داد.

همچنین در این نظرسنجی آمده است که پس از چهار سال دوران ریاست جمهوری امانوئل مکرون، ۵۹ درصد فرانسوی ها وی را رئیس جمهوری «بد» توصیف کردند.

به نوشته لوپوئن، همچنین ۶۸ درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی اقدامات مکرون در زمینه مهاجرت، ۶۶ درصد در حیطه تأمین امنیت، ۶۴ درصد درمورد قدرت خرید و ۶۲ درصد درباره بازار کار را به منزله شکست دانستند.

پیش تر روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، براساس آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایفوپ، "خاویر برتراند" وزیر بهداشت پیشین فرانسه با کسب ۵۹ درصد آراء و "والری پکرس" وزیر پیشین تحقیقات و آموزش عالی فرانسه با کسب ۵۵ درصد آراء از امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور پیشی گرفته اند.

بنابراین گزارش، امانوئل مکرون رییس جمهورری فرانسه در این نظرسنجی موفق به کسب ۵۴ درصد آراء شده است. این در حالی است که مارین لوپن، رئیس حزب راست گرای تجمع ملی با ۴۱ درصد آراء در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

رییس جمهوری فرانسه با رای مستقیم آرای مردمی و پس از کسب اکثریت مطلق آرا انتخاب می شود. دوره ریاست جمهوری در فرانسه ۵ سال است که برای یک دوره متوالی نیز قابل تمدید است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید