چه احتیاجی است دختری ۱۳، ۱۴ ساله را وارد بحث مناظره و هم کلام شدن با زنی مثل فائزه هاشمی که سال‌هاست رخت سیاست به تن دارد، کنیم؟

کودک آزاری؛ شاخ و دم ندارد

به گزارش سلام نو، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: خیلی از ما فکر می‌کنیم که کودکان آزاران حتما آدم‌های عجیب و غریبی هستند، مواد مصرف می‌کنند، پدران سنگ‌دلی هستند که هیچ بویی از احساس و عاطفه نبرده‌اند. خیلی از ما فکر می‌کنیم کودک آزاری، فقط کتک زدن، آزار جنسی و یا به کار گرفتن کودکان است.

بله، همه موارد بالا کودک آزاری است اما متاسفانه موارد دیگری هم هست که ما به آنها کم توجه هستیم.

به طور مثال وقتی دوست داریم، آرزوهایی که خودمان به آنها نرسیدیم را فرزندان‌مان محقق کنند. مثلا دوست داشتیم، گیتار بزنیم یا فرانسه را مثل بلبل صحبت کنیم اما نشده است و وقتی بچه به زبان می‌افتد و یا دست راست و چپش را می‌شناسد او را راهی کلاس‌های مختلف می‌کنیم بدون اینکه توجه کنیم، فرزندان‌مان باید کودکی کنند، باید بازی کنند و در جمع هم‌سالان خود اجتماعی بودن را یاد بگیرند.

مثلا  روا نیست، پسران و دخترکان خودمان را که باید از زمان نوجوانی خود لذت ببرند، آنهم در عصر کرونا که روابط اجتماعی به پایین‌ترین حد خود رسیده است را وارد بازی‌های سیاسی کنیم.

واقعا چه احتیاجی است دختری ۱۳، ۱۴ ساله را وارد بحث مناظره و هم کلام شدن با زنی مثل فائزه هاشمی که سال‌هاست رخت سیاست به تن دارد، کنیم؟

کسانی که حاضر می‌شوند فرزندان خود را به خاطر منافع سیاسی، وارد بازی‌های انتخاباتی کنند، شاگردان خوب مکتب ماکیاول هستند و هدف، وسلیه را برای آنها توجیه می‌کند.

هدف تخریب فانزه هاشمی و جریان اصلاحات است و به خاطر آن پای دختر مدرسه‌ای خود را به سیاست باز می‌شود. دختری که امتحان دارد اما مجبور است به خاطر حرف مادر، در فیلمی که هدفش فضای مجازی است، شرکت کند.

به فشاری فکر کنید که این دختر بعد از انتشار این فیلم در جامعه تحمل خواهد کرد. و چه انگشت‌ها که او را نشان خواهد داد و چه حرف‌ها که خواهد شنید، آنهم در سنی که نمی‌تواند میان خوب و بد تمیز چندانی قائل شود.

شاید این دختر وقتی بزرگ شد، روزی روبروی فائزه هاشمی بنشیند و از گذشته حرف بزند و بگوید که این روزها چقدر مثل او فکر می‌کند! البته شاید.

سیاست؛ دنیایی است که اخلاق در آن جای ندارد. اما در غرب هم سعی می‌کنند کودکان را وارد این بازی نکنند چه برسد به کشور ما که ادعای اسلام و اخلاق دارد.

کودک آزاری، شاخ و دم ندارد. می‌شود گوش کودکی را گرفت و از او خواست علیه تیم محبوبش استقلال، شعار بدهد و بگوید که پرسپولیسی است و هم می‌شود دختری را وارد دعواهای سیاسی کرد.

کد خبرنگار: ۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثریا PL ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شما که یک عمر داشتید پز اون دختر سوئدی رو می دادید که بلند می شد می رفت سازمان ملل و به رهبران کشورها هر چی دوست داشت می گفت. چرا اون موقع اسم اون کار رو کودک آزاری نذاشتین؟ این رفتار تناقض آمیزتون گاهی مشمئز کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید