یافته های جدید دانشمندان در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که خطر کرونا برای زنان باردار و نوزدان بیشتر از حدی است که قبلا تصور می‌شد.

یافته جدید درباره عوارض خطرناک ابتلا به کرونا در زنان باردار

به گزارش سلام نو به نقل رویترز، یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهند زنان باردار مبتلا به کرونا و نوزادانشان بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شود در معرض خطر عوارض پزشکی قرار دارند. یافته‌های این بررسی که دانشمندان در دانشگاه آکسفورد انجام داده‌اند، نشان می‌دهد نوزادانی که از مادران مبتلا به کرونا به دنیا می‌آیند، سه برابر بیشتر در معرض خطر عوارض شدید پزشکی قرار می‌گیرند.

زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ هم در معرض خطر بیشتر عوارضی مانند زایمان زودرس، فشار خون بالا همراه با خطر نارسایی اندام‌های حیاتی، نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ احتمالی هستند.آریس پاپاجورجیو، یکی از از سرپرستان این بررسی و استاد پزشکی جنینی در دانشگاه آکسفورد گفت: «زنان مبتلا به کووید-۱۹ نسبت به زنان باردار بدون ابتلا به این بیماری با احتمال بیش از ۴۰ درصد بیشتر ممکن است دچار عوارض بارداری شوند.

این بررسی در بیش از ۲۱۰۰ زن باردار در ۱۸ کشور انجام شده است که در آن هر زن باردار مبتلا به کووید-۱۹ با دو زن غیر مبتلا که در همان زمان و در همان بیمارستان زایمان کرده‌اند، مقایسه شده‌اند.یافته‌های این بررسی که در ژورنال پزشکی JAMA Pediatrics منتشر شده است، همچنین نشان داد که زایمان از راه سزارین با افزایش خطر عفونت نوزادان با ویروس کرونا همراهی دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید