خوردن بعضی از خوراکی‌ها با معده خالی و ناشتا بسیار خطرناک است و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

خوردن این خوراکی‌ها با معده خالی ممنوع

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، عادت نوشیدن آب در هنگام صبح مفید شناخته شده است، با این همه به گفته متخصصین، اما آب سرد نباید خورده شود.

آب سرد

آب سرد با معده خالی برای افرادی که بیماری معده یا مشکل در سیستم قلبی عروقی دارند توصیه نمی‌شود. آب با گرم بالاتر از ۶۵ درجه، اگر به طور منظم نوشیده شود به غشای مخاطی مری آسیب می‌رساند و سوختگی‌های مکرر باعث ظهور سلول‌های غیرطبیعی می‌شود که در نهایت می‌توانند بدخیم و منجر به سرطان شوند.

قهوه

به گفته دانشمندان، قهوه باعث افزایش تولید اسید در معده می‌شود و همچنین مخاط معده را تحریک می‌کند که باعث حالت تهوع و سوزش معده می‌شود. در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، قهوه می‌تواند باعث ناراحتی‌های گوارشی شود.

آرد

در هنگام صبح، محصولات آرد نیز توصیه نمی‌شود که با معده خالی بخورید. متخصصین تغذیه این غذاها را "راه مستقیم چاقی" می‌نامند. همچنین می‌تواند باعث افزایش انسولین شود.

آب

نوشیدن آب با معده خالی توصیه نمی‌شود، زیرا بدن گرسنه این نوشیدنی را به عنوان غذا درک می‌کند و شروع به تولید مقدار قابل توجهی انسولین می‌کند.

میوه‌ها و توت‌های ترش

میوه‌ها و توت‌های ترش حاوی اسید هستند که خوردن آن‌ها با معده خالی مضر است. اگر میوه‌های ترش با معده خالی مصرف شود، می‌تواند باعث سوزش معده شود.

شیر

صبح بعد از خواب، معده انسان دارای غلظت بالایی از اسید کلریدریک است و محیط اسیدی تمام لاکتوبیفیدوباکتریوم‌های مفید موجود در محصولات شیری را از بین می‌برد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید