چند سالی است که بحث خصوصی سازی دو تیم مطرح استقلال و پرسپولیس بیش از پیش مطرح می‌شود. با این حال مشخص نیست در ۱۰۰ روز پایانی این دولت این وعده همیشگی محقق می‌شود یا خیر.

زمان خصوصی‌سازی سرخابی‌ها هنوز مشخص نیست!


 

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۷ بود که مسعود سلطانی فر- وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس که به تایید رییس جمهور رسیده بود بعد از طی کردن مراحل  کارشناسی در کمیسیون اقتصادی در هیات دولت به تصویب رسید و با توجه به این مصوبه هیات وزیران، سازمان خصوصی‌سازی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی تمامی مراحل ارزیابی، قیمت‌گذاری، تعیین شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان را بر عهده خواهد داشت.

با این وجود در روزهای پایانی سال ۹۷ سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد این دو باشگاه توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و قرار است در اولین فرصت در سال ۱۳۹۸ جلسه هیأت واگذاری برگزار و این قیمت در این جلسه تأیید یا رد شود. در این رابطه رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی نیز عنوان کرد که مقدمات واگذاری این دو باشگاه هنوز فراهم نشده است و مشغول آماده‌سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم و در نهایت ۱۱ شهریورماه سال ۹۸  وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با کمیسیون اصل ۴۴ درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تاکید کرد که با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی، این واگذاری حداکثر تا پایان سال ۹۸ به تعویق افتاده است.

ورود سهام سرخابی ها به بازار سرمایه اما تا پایان سال ۹۸ نیز محقق نشد و مسئولان امر از عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان نیمه نخست سال ۹۹ خبر دادند، اما نه تنها نیمه نخست بلکه در نیمه دوم سال گذشته نیز، وعده‌های داده شده محقق نشد. حال اما حدود ۱۰۰ روز تا پایان کار دولت دوازدهم باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که آیا وعده عرضه اولیه سهم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و شروع خصوصی سازی این دو باشگاه در مدت پیش رو عملی می‌شود یا باید منتظر این اتفاق در دولت بعدی بود؟

آخرین بار از سوی مسئولان ذی ربط در رابطه با زمان تقریبی برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه اعلام شد که این موضوع در اختیار هیأت پذیرش فرابورس است و ظرف دو یا سه هفته دیگر قطعا جلسه را برگزار می‌کنند و در خصوص پذیرش آن ها تصمیم می‌گیرند که متعاقبا عرضه اولیه بر اساس اعلام فرابورس صورت خواهد گرفت. این اظهارات در حالی از سوی معاون سازمان خصوصی سازی در اواخر دی‌ماه سال گذشته مطرح شد که از آن زمان تا کنون حدود سه ماه می گذرد اما در این رابطه تصمیمی گرفته و اطلاع رسانی نشده است.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید