وزیر خارجه آمریکا مقابله در افتتاحیه نشست سران برای تغییرات اقلیمی خواستار همکاری جمعی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد.

بلینکن: تغییرات اقلیمی باعث مهاجرت گسترده و درگیری می‌شود

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن روز پنج‌شنبه در افتتاحیه نشست سران برای تغییرات اقلیمی که به میزبانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به صورت مجازی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: این دولت قصد دارد بیش از هر چیز دیگری در تاریخ ایالات متحده برای مقابله با بحران آب و هوا انجام دهد. آنچه ایالات متحده می تواند در داخل کشور انجام دهد کمک قابل توجهی در کاهش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی گرمای زمین خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: مسلماً هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی از پس این تهدید برآید. ما در این زمینه با هم هستیم و آنچه هر یک از کشورهای ما انجام می‌دهد یا نمی‌دهد، نه تنها مردم خودمان بلکه مردم دیگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بلینکن اضافه کرد: هر یک از کشورهای ما در حال حاضر تأثیر تغییر اقلیم را تجربه کرده است و در حال بدتر شدن هستند؛ طوفان‌های مکرر و شدیدتر، طوفان‌های خشک بیشتر، سیلاب‌های بزرگتر، آوارگی، آلودگی و هزینه‌های بیشتر برای سلامتی.

وی اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی می‌تواند باعث شیوع بیماری، عدم امنیت غذایی، مهاجرت گسترده و درگیری شود. همه این عواقب به سختی جوامع محروم و حاشیه نشین در کشورهای ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برخی از کشورها تأثیرات بسیار شدیدتری را نسبت به دیگران تجربه می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: تنها داشتن نگاه امنیتی در مورد آب و هوا شتباه خواهد بود. همانطور که اقدامات مشخصی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌دهیم و برای تأثیرات اجتناب ناپذیر تغییرات آب و هوایی آماده می شویم، فرصتی برای ایجاد مشاغل پایدار و با درآمد خوب برای نه تنها رشد بیشتر، بلکه برابری بیشتر و تأمین پایدار ، قابل اعتماد ، مقرون به صرفه دسترسی به انرژی برای افراد بیشتر داریم.

بلینکن خاطرنشان کرد: با این روحیه، در حالی که سایر کشورها برای دستیابی و افزایش اهداف آب و هوایی خود تلاش می کنند، ایالات متحده منابع، دانش و تخصص فنی را از سراسر بخش دولتی، خصوصی، جامعه مدنی و دانشگاه‌های تحقیقاتی برای کمک گرد هم خواهد آورد.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم همه کشورها در اینجا بدانند، ما می‌خواهیم برای نجات سیاره ما با شما کار کنیم و همه متعهد هستیم که همه راه‌های همکاری در مورد آب و هوا را بیابیم.

وزیر خارجه آمریکا که به تازگی به توافق تغییرات اقلیمی پاریس بازگشته‌اند، گفت: اگر با هم کار کنیم، می‌توانیم کارهایی فراتر از برطرف کردن این بحران انجام دهیم. ما می‌توانیم آن را به فرصتی برای بهبود جوامع خود و ارائه خدمات برای مردم در سراسر جهان تبدیل کنیم و می‌توانیم زمینه همکاری را برای سایر چالش‌های مشترک فراهم سازیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید