کتلت عدس غذایی خوشمزه و سرشار از فیبر است و به دلیل فیبر بالایی که دارد مانع بروز مشکل خشکی بدن در ماه مبارک رمضان می‌شود، در مطلب زیر طرز تهیه کتلت عدس با ماست یونانی را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت کتلت عدس با ماست یونانی + مواد لازم

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، عدس یکی از منابع مهم حاوی فیبر است. برنج قهوه‌ای نیز با توجه به سبوس موجود در آن از غذاهای فیبردار محسوب می‌شود. مصرف ماست یونانی هم به دلیل ویژگی‌هایی که از نظر ساختاری دارد،‌ به جذب بهتر آهن موجود در عدس کمک می‌کند. با ترکیب این مواد مغذی می‌توان نوعی کتلت درست کرد که طرز تهیه آن را در ادامه می‌خوانید.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

عدس: ۳۰۰ گرم

برنج قهوه‌ای: یک لیوان

تخم مرغ: دو عدد

پیاز: یک عدد

دارچین: یک‌سوم قاشق چای‌خوری

فلفل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

نمک به میزان دلخواه

ماست یونانی به میزان دلخواه (ماست یونانی در سوپرمارکت‌ها موجود است)

ساقه کرفس تازه: سه عدد

طرز تهیه کتلت عدس با ماست یونانی | غذایی سرشار از فیبر ویژه ماه رمضان

طرز تهیه کتلت عدس با ماست یونانی

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. دو لیوان آب را داخل قابلمه بریزید. وقتی به جوش آمد،‌ به آن کمی نمک اضافه کنید و عدس را داخل آن بریزید. بگذارید عدس خوب بپزد.

همزمان با پختن عدس‌ها،‌ برنج را به شکل کته بپزید. بعد از پختن عدس و برنج، ‌آنها را همراه با پیاز خرد شده،‌ دارچین،‌ فلفل و نمک داخل مخلوط کن بریزید تا مواد کاملا خرد شده و مخلوط شوند. دستگاه را خاموش کنید و از مخلوط و خرد شدن مواد مطمئن شوید. اکنون تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. بار دیگر مخلوط‌کن را روشن کنید تا تخم‌مرغ‌ها با موادی که یک‌ بار داخل دستگاه ریخته و مخلوط شده بودند،‌ مخلوط شوند.

کف پیرکس روغن زیتون بریزید. اکنون کتلت‌ها را به شکلی که دوست دارید، ‌قالب بزنید و داخل پیرکس بگذارید. در ظرف را بگذارید و آن را به مدت نیم‌ساعت داخل فر قرار دهید. بعد از پختن کتلت‌ها، ‌آنها را داخل ظرف مناسب گذاشته و آن را با ماست یونانی که داخل آن ساقه کرفس تازه خرد شده،‌ تزئین کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید