به گفته یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا، ترکیه رسما از پروژه تولید مشترک و خرید جنگنده‌های آمریکایی اف – ۳۵ به علت خرید سامانه موشکی روسی اس – ۴۰۰ کنار گذاشته شد.

آمریکا، ترکیه را از پروژه جنگنده‌های اف – ۳۵ کنار گذاشت

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از آناتولی نوشت: یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا از اعلام رسمی این کشور مبنی بر کنار گذاشته شدن ترکیه از پروژه جنگنده‌های اف – ۳۵ به دلیل خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰ خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که پنتاگون انحلال رسمی قرارداد مشارکت ترکیه در پروژه جنگنده‌های اف – ۳۵ که در ژانویه سال ۲۰۰۷ میان واشنگتن و آنکارا امضا شده بود را به دولت ترکیه اعلام کرده است.

وی همچنین در خصوص این قرارداد گفت که پروژه جنگنده‌های اف – ۳۵ میان هشت شریک رسمی آمریکا امضا شده بود و هیچ کشوری نیز به این پروژه اضافه نشده است.

قرار بود ترکیه به عنوان یکی شرکای اصلی تولید این جنگنده در کنار کشورهای انگلیس، ایتالیا، هلند، استرالیا، دانمارک، کانادا و نروژ باشد و در فاز نخست نیز اقدام به خرید یکصد فروند از این جنگنده آمریکایی کند.

آمریکا تاکنون ۶ فروند از این جنگنده را به ترکیه تحویل داده و اکنون پنتاگون تحویل مابقی جنگنده‌های اف – ۳۵ به آنکارا را متوقف کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید