آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی بخش کشاورزی در حوزه‌های آب و خاک، کشاورزی، شیلات، دام و طیور به ارزش هشت هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی آغاز گردید.

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در شصت و چهارمین برنامه پویش جهش تولید، از پروژه‌ها و طرح‌های افتتاحی سه هزارو ۹۱۳ پروژه مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری به مساحت ۷۲ هزار هکتار، ۱۴ هزار هکتار  مربوط به طرح آبیاری دشت سیستان، ۱۵۰ طرح مربوط به حوزه شیلات و ۵۷۱ طرح مربوط به حوزه دام و طیور در سطح کشور است که مجموع این چهار پروژه برای ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

افتتاح طرح آبیاری ۱۴ هزار هکتار اراضی در محدوده پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون به ارزش ۸۲۰ میلیارد تومان با هدف تامین آب پایدار و احیای کشاورزی قابل برنامه ریزی و ایجاد توازن و عدالت در توزیع آب است که برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد  می کند.

در ادامه سه هزار و ۹۱۳ طرح سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار به مساحت ۷۲ هزار هکتار با سرمایه گذازی‌های بخش دولتی به ارزش۷۶۶ میلیارد تومان و بخش خصوصی به ارزش ۴۰۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

افزایش راندمان آبیاری و ارتقای بهره وری آب، اشتغال پایدار و تمرکز جمعیت در مناطق محروم، افزایش تولید محصولات کشاورزی ۳۰ درصد، کاهش مصرف کود و سم و کاهش ۲۵ درصد مصرف انرژی از جمله هدف بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است.

در ادامه افتتاح های امروز با دستور رییس جمهور ۱۵۰ طرح از جمله افتتاح ۹۸ طرح تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی و سایر آبزیان در ۱۶ استان به میزان چهار هزارو ۳۴۵ تن و ۸۶.۰۸۵ میلیون قطعه، ۶ طرح تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در پنج استان به میزان ۱۶۶.۳ تن، ۳۲ طرح تکثیر و پرورش میگو در سه استان به میزان ۱۳ هزارو ۶۱۱ تن و ۵۰ میلیون قطعه، ۱۱ طرح پرورش ماهی در دریا (قفس) در ۶ استان به میزان ۹۲۳ تن، سه طرح بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در دو استان به میزان ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن است.

این پروژه‌ها با ۹۳ میلیارد تومان سرمایه بخش دولتی و ۴۹۲ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای ۱۵ هزارو ۷۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

افتتاح ۵۷۱ طرح حوزه دام و طیور از دیگر طرحهایی است که امروز با دستور رییس جمهور به افتتاح می رسد.

افتتاح ۱۳۶ انواع واحدهای تولید شیرخام به ظرفیت ۸۸ هزار و ۲۰۹ راس و ۴۴ هزار و راس مولد و تولید ۲۷۰ هزار تن، ۲۶۶ انواع واحدهای پرواربندی به ظرفیت ۲۴۶ هزارو ۳۶۰ راس و تولید ۱۰ هزار تن گوشت قرمز در سال، پنج واحد پرورش شتر به ظرفیت ۴۶۵ نفر، یک واحد پرورش قوچ و میش وحشی به ظرفیت ۲۹ راس، ۷۳ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دو میلیون ۶۵۰ هزارو ۹۰۵ قطعه و تولید ۱۸ هزار تن گوشت مرغ، ۱۳ واحد مرغداری مادر گوشتی به ظرفیت ۹۶۶ هزارو ۴۰۰ قطعه با تولید ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه، ۱۹ واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت دو میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۰ قطعه و تولید ۳۲ هزار و تن تخم مرغ در سال، ۴۸ واحد پرورش سایر ماکیان به ظرفیت ۳۹۸ هزارو ۳۵۵، دو واحد پولت تخمگذار به ظرفیت ۳۶۰ هزار، دو واحد کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه است.

این پروژه ها با پنج هزارو ۵۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ۶ هزارو ۵۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید