حمدرضا کلائی، شهردار مشهد در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام گفت: متاسفانه از نظر همه شاخص‌ها، وضعیت کرونا در مشهد رو به وخامت است و سخت‌ترین روزهای کرونایی در پیش است.

وضعیت کرونا در مشهد در آستانه وخامت جدی است/ ۱۴ روز خیلی سخت در پیش است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شهردار مشهد با اعلام اینکه وضعیت مشهد در آستانه‌ وخامت جدی است، گفت: متاسفانه من فکر می‌کنم ۱۴ روز آینده سخت ترین ۱۴ روز ما در طول این مدت باشد.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام ویدیویی دررابطه با وضعیت بد کرونا در مشهد منتشر کرد و نسبت به روزهای سخت کرونایی هشدار داد. متن صحبت‌های شهردار مشهد در این ویدیو به شرح زیر است:

«علت اینکه امشب مزاحم شما شدم این است که اتفاقی در شرف وقوع است و بایستی آن را با شما درمیان می‌گذاشتم؛ نه به عنوان شهردار بلکه به عنوان یک شهروند مطلع. در این ۱۴ ماه گذشته در موضوع کرونا هرجا لازم بوده اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم آن را اعلام کرده و سعی کردم همیشه دقیق‌ترین اطلاعات را به شما بگویم.

مجموع اطلاعات را که مرور می‌کردیم و با متخصصین موضوع صحبت کردم، واقعا نگران شدم. وضعیت شهر مشهد در آستانه‌ وخامت جدی است. متاسفانه از نظر همه شاخص‌ها به شدت اوضاع در حال بد شدن است و وضعیت فعلی نیز ریسک ابتلا را بسیار بالا می‌برد. متاسفانه ۱۴ روز آینده من فکر می‌کنم سخت ترین ۱۴ روز ما در طول این مدت باشد.

به نظرم رسید تنها کاری که از من برمی‌آید این است که به عنوان یک شهروند مطلع این اطلاعات را با شما درمیان بگذارم. من نه مسئول واکسن هستم که بتوانم در آن زمینه کاری انجام دهم و نه مسئول وزارت بهداشت. من دو کار می‌توانم انجام دهم؛ کار اولم این است که با همکارانم در مدیریت شهری به صورت جدی موضوع را در این ۱۴ روز یا هر چند روزی که برای این موضوع صرف خواهیم کرد، موضوع را خیلی خیلی سفت و سخت بگیریم. هیچ اتوبوس و واگن مترویی نباید بیشتر از ظرفیت افراد را سوار کند. همکاران ما باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. تا جایی که می‌شود باید در حوزه عمومی شهر رعایت‌ها را به حداکثر برسانیم. کار دوم این است که این موضوع را به شما اطلاع بدهم واز شما بخواهم که که تا جایی که برای شما امکان دارد هم وضعیت بد موجود را به سایر همشهریان اطلاع‌رسانی کنید و هم از آنها بخواهید این ۱۴ روز را جدی بگیرند؛ زیرا به لحاظ ظرفیت‌های درمانی دچار مشکل خواهیم شد؛ حتما مرگ‌ومیرها افزایش پیدا خواهد کرد، حتما بستری‌ها و حال‌های نامساعد افزایش پیدا خواهد کرد. تنها راه این است که پروتکل‌ها را بسیار سفت و سخت رعایت کنیم.

چند خواهش جدی دارم که متخصصین هم آنها را بسیار مهم می‌دانند؛ یک اینکه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند قبل از اینکه دچار فوت شوند زمان بسیار کمی می‌گذرد، عمده آنها یک تا دو روز بعد از مراجعه به مراکز درمانی فوت می‌کنند. این نشان می‌دهد که این افراد خیلی دیر مراجعه کردند و ده، دوازده روز در مکان عمومی با همین وضعیت رفت و آمد داشتند و اگر زودتر مراجعه می‌کردند شاید درمان می‌شدند؛ پس هرگونه علائمی را جدی گرفتن، تست دادن و جدا کردن خود از دیگران مهم است. درحال حاضر چیزی به نام حساسیت فصلی و سرما خوردگی نداریم. فقط و فقط پیش فرض‌مان بایستی کرونا باشد. اصلا نباید کارهای خیلی خیلی ضرورری را تعطیل کنیم، من این را قبول دارم ولی کارهای ضروری و غیرضروری را می‌توانیم به زمان دیگری موکول کنیم. بالاخره در یک پیک هستیم که احتمال ابتلا در این شرایط بالاست. سعی کنید فقط کارهای خیلی ضروری را انجام دهیم. کارهای ضروری و غیرضروری را به زمان دیگر موکول کنیم و تا می‌توانیم همشهری‌های دیگر را از وضعیت بد موجود مطلع کنیم.

امیدوارم این ۱۴ روز خیلی سخت که واقعا نمی‌دانم اگر آن را جدی نگیریم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، با کمک همه شما به خیر وسلامت بگذرد. آن کسی که ناظر بر رفتار جمعی ما است خودمان هستیم.

پیشنهادات خود را در این زمینه با ما درمیان بگذارید. حتما اگر در مجموعه‌های مرتبط با شهرداری نقض دستورات را در پروتکل‌های بهداشتی مشاهده کردید با شماره ۱۳۷ اطلاع دهید، حتما برخورد قاطع خواهیم کرد. لطفا کمک کنید این ۱۴ روز سخت را بگذرانیم».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید