۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 55244024

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از شناسایی ۱۱۵ بیمار جدید بستری شده در بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

در یک استان ایران فوتی کرونا ثبت نشد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در نخستین روز از اردیبهشت ماه، فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان ثبت نشد و شمار کل جان باختگان کرونا در استان همان ۱۰۹۶ نفر باقی ماند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و اکنون در مجموع ۴۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: از مجموع بستری ها، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در هرمزگان اظهار کرد: در بخش اول از سهمیه استان، ۹ هزار و ۳۳۵ دوز واکسن متشکل از واکسن‌های اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و بهارات هند وارد استان شد و طبق اولویت بندی‌های وزارت بهداشت به گروه‌های هدف تزریق شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: از روز گذشته تاکنون دو هزار و ۶۲۲ دوز از ۹ هزار و ۶۰ دوز واکسن استرازانکا که وارد استان شده بود هم به کادر درمان، کارکنان اورژانس و جانبازان بالای ۵۰ درصد تزریق شد و همچنان ادامه دارد.

نوروزیان همچنین با بیان اینکه واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می شود تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط شرکت در این کارآزمایی شامل سن ۱۸ تا ۸۰ سال، ساکن در شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان، یزد و داشتن سلامت عمومی و بیماری های زمینه ای کنترل شده است.

وی در پایان گفت: داوطلبین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس https://www.pasteurcovac.ir مراجعه یا با شماره ۳۱۱۸ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید