سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی گفت: تا اوایل تابستان تولید انبوه واکسن برکت آغاز می‌شود.

تولید انبوه واکسن برکت از اوایل تابستان آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سیما سادات لاری درباره اتفاقات واکسن کرونا در علی‌آبادکتول اظهار کرد: ۲۳ نفر از پاکبان‌ها از تزریق واکسن خوداری کردند و ما نمی‌توانستیم واکسن را دور بریزیم و اگر واکسن پاکبانان را به کادر درمان تزریق می‌کردند، عنوان می‌شد که سهمیه پاکبانان را جای دیگر تزریق کردند و در آنجا واکسن به مسئول پاکبانان و راننده تزریق شد.

وی درباره عوارض ناشی از واکسن در کشور، گفت: در حال حاضر مورد خاصی گزارش دریافت نکردیم، هر دارو و واکسنی در دنیا بدون عارضه نیست در مدتی که همکارهای ما واکسن تزریق کردند عوارض معمولی داشتند که بعد از واکسن برخی‌ها داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت دستور داد اطلاعات انواع واکنش‌های مربوط به تزریق واکسن‌ها مورد بررسی قرار گیرد اما مشکل جدی نداشتیم و همان چیزی که در دنیا وجود دارد که در واکسن آسترلزنکا ممکن است هر ۲۰۰ هزار نفر یک لخته خوبی ایجاد شود.

لاری ادامه داد: هر واکسنی که در دانشگاه‌ها توزیع می‌شود عوارض احتمالی و اقداماتی که برای مقابله با عوارض باید انجام شود به افراد گفته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: تاکید رئیس سازمان بهداشت جهانی و ما این است که مردم به هر واکسنی که دسترسی دارند تزریق کنند، واکسن‌ها احتمال مرگ را صفر می‌کنند، ممکن است افراد واکسن تزریق کرده باشند اما به کرونا مبتلا شوند و یا ناقل باشند این موضوعی است که در جهان هم مطرح است.

وی درباره آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی، بیان کرد: همه تلاش برای تولید واکسن داخلی در دستور کار است، برای اینکه جمعیت زیادی از کشور را واکسینه کنیم باید خودمان تولید داشته باشیم که ما جز معدود کشورهای هستیم که در حال تولید واکسن هستیم.

لاری یادآور شد: سایت واکسن برکت امروز فراخوان‌های لازم برای کارآزمایی بالینی سوم در حال جذب داوطلب است که به نظر می‌رسد اوایل تیرماه می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن پاستور که مازندران جز پایلوت‌ها که همزمان با برکت نتیجه می‌دهد در تابستان جهش خوبی برای واکسیناسیون داشته باشیم.

وی در ارتباط با فوت یکی از پزشکان که در هنگام خواب پس از تزریق واکسن دچار سکته شده است، گفت: خبر تایید شده در این ارتباط نداریم، اما ممکن است هر واکسنی عوارضی داشته باشد همه افراد با آگاهی واکسن تزریق می‌کنند و هیچ کدام از واکسیناسیون‌ها با اجبار نبوده است و در ایران هم این طور بوده است.

لاری درباره وضعیت ۶۰ میلیون دُوز واکسن روسی که قرار است در اختیار کشور قرار بگیرد، افزود: اجازه بدهید که هر وقت این واکسن در اختیار کشور قرار گرفته درباره آن اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: محموله‌های آسترازنکا و محموله‌های چینی در کشور وجود دارد و وضعیت مناسبی نسبت به دریافت و تزریق واکسن در کشور ایجاد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درپاسخ به این سؤال که آیا افراد برای تزریق واکسن باید در جایی ثبت نام کنند، گفت: در حال حاضر هیچ موضوعی اعلام نشده به این دلیل که دانشگاه‌ها اطلاعات کامل بیماران خاص و جامعه هدفی که در حال حاضر باید واکسن به آنها تزریق شود را در اختیار دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید