نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ‌ملی کشتی ‌فرنگی بزرگسالان کشورمان پس از به دست آوردن مقام اول مسابقات قهرمانی ‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان، از امروز در خانه‌ کشتی شهید ابراهیم هادی تهران آغاز خواهد شد.

شاگردان محمد بنا خود را برای المپیک و گزینشی آماده می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از خبر ورزشی، اردونشینان بعد ‌از تست کرونا و منفی بودن جواب آزمایشات، بارعایت پروتکلهای بهداشتی، اجازه حضور در اردو را دارند. 

برای شرکت در این مرحله از تمرینات آماده‌سازی ۲۸ فرنگی کار به اردو دعوت شده اند که باتوجه به حضور نماینده کشورمان در مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک با شرکت همه مدعیان جهانی که سهمیه نگرفته اند در بلغارستان، برنامه آماده سازی و تمرینات فرنگی کاران ۸۷ کیلو با سایر اردونشینان متفاوت است.

مسابقات آخرین گزینشی سهمیه‌المپیک در ‌جهان روزهای ۱۹ – ۱۶ اردیبهشت ماه جاری (۹ – ۶ می ۲۰۲۱ میلادی) به‌میزبانی صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود. شاگردان محمد بنا در مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۱۹ نورسلطان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلو با مدالهای برنز علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و مقام پنجم امیر قاسمی‌منجزی ۳ سهمیه گرفتند. 

درگزینشی قاره‌آسیا نیز با دو مدال طلای محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی سهمیه اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلو را به‌دست آوردند. اما حسین نوری در کسب سهمیه ۸۷ کیلو ناکام شد. برای گرفتن سهمیه این وزن به‌عنوان تنها وزن المپیکی که فرنگی‌کاران ما تاکنون موفق به کسب سهمیه نشده‌اند، ۴ کشتی‌گیر به‌این مرحله از تمرینات اردویی دعوت شدند تا یکی از آنها برای شرکت در پیکارهای گزینشی، کسب آخرین سهمیه المپیک و تکمیل تیم‌ملی کشورمان به صوفیه اعزام شود. هرچند همه حاضران در اردوی تیم‌ملی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان المپیکی تمرین و تلاش می‌کنند ولی باتوجه به‌فرصتِ کم باقیمانده تا زمان اعزام فرنگی‌کار ۸۷ کیلو به بلغارستان، قطعاً برنامه تمرینی مدعوین این وزن با سایر اردونشینان متفاوت خواهد بود. 

باتوجه به شروع برنامه‌ها و اردوهای تیم‌ملی کشتی‌فرنگی جوانان، روح‌اله میکائیلی سرمربی این‌تیم که همیشه یکی‌از اعضای کادرفنی تیم‌ملی در اردوهای بزرگسالان بود، جای خود را به فرشاد علیزاده سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی امید (زیر۲۳ ساله‌ها) داده است.

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی که این مرحله از تمرینات را تا ۱۲ اردیبهشت زیرنظر محمدبنا و کادرفنی تیم‌ملی برگزار می کنند، به این شرح است:
  
* ۵۵ کیلو: پویا دادمرز (خوزستان)، سجاد عباس‌پور (مازندران) و امید آرامی (سیستان‌وبلوچستان) 

* ۶۰ کیلو: علیرضا نجاتی (قم)، مهدی محسن‌نژاد و پویا ناصرپور (هر دو از خوزستان) 

* ۶۳ کیلو: میثم دلخانی (فارس)، آرمین محب‌ثابت (تهران) و مهرداد مردانی (خوزستان) 

* ۶۷ کیلو: محمدرضا گرایی (فارس)، حسین اسدی (خوزستان) و محمدجواد رضایی (قم) 

* ۷۲ کیلو: علی ارسلان (مازندران) و محمدرضا مختاری (فارس) 

* ۷۷ کیلو: محمدعلی گرایی (فارس)، پژمان پشتام (تهران) و امین کاویانی‌نژاد (خوزستان) 

* ۸۲ کیلو: علی موسی‌زاده (تهران) 

* ۸۷ کیلو: حسین نوری (البرز)، رامین طاهری (خوزستان)، ناصر علیزاده (مازندران) و مهدی فلاح (تهران) 

* ۹۷ کیلو: محمدهادی ساروی و مهدی بالی (هر دو از مازندران) 

* ۱۳۰ کیلو: امیر قاسمی‌منجزی و امین میرزازاده (هر دو از خوزستان)، علی‌اکبر یوسفی (مازندران) و پارسا نظری (فارس) 

* سرمربی: محمد بنا

* مربیان: محمد بنا،  رسول جزینی، بهروز حضرتی‌پور،  لقمان رضایی، حبیب‌اله اخلاقی،  عادل بالی‌تبار،  فرشاد علیزاده (سرمربی تیم‌ملی امید)

* پزشک: دکتر تورج ملک محمدی 

* متخصص تغذیه: دکتر رامین امیرساسان

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید