در پی افزایش درگیری‌های طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت هرات دستکم ۳ نفر کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

درگیری‌ شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان/  بیش از ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش  سلام نو به نقل از تسنیم، منابعی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و درگیری طالبان با نیروهای امنیتی در شهرستان «غوریان» این ولایت، دستکم ۳ نفر کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر والی هرات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طالبان با خودروی بمب‌گذاری شده به یک پاسگاه پلیس در شهرستان غوریان حمله کردند.

بر اساس برخی آمارها، طی یک ماه جاری حدود ۴۰ حمله طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات انجام گرفته که چهار حمله آن با خودروی بمب‌گذاری شده بوده است.

گفته می‌شود که درگیری‌های دولت و طالبان در حدود هفت شهرستان از ولایت هرات شبانه جریان دارد و مردم از افزایش ناامنی‌ها نگران هستند.

به گزارش جمهور، «اسماعیل خان» والی سابق هرات و از فرماندهان جهادی دو روز قبل در نشستی از عملکرد دولت در تامین امنیت هرات انتقاد کرد و گفت که جنگ به دروازه‌های شهر رسیده و اگر این روند ادامه یابد، مجاهدین آرام نخواهند نشست.

حملات طالبان در حالی تشدید شده است که روند صلح دوحه در بن‌بست قرار دارد، نیروهای خارجی طی ۵ ماه آینده خارج می‌شوند و از سرنوشت نشست استانبول نیز خبری نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید