۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55243574

محمد نوذری استاندار ایلام، از تعطیلی دوباره پایانه مسافربری مرز مهران به منظور مهار کرونا تا اواسط اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

تعطیلی مرز مهران باز هم تمدید شد

به گزارش سلام نو، ایرنا نوشت: وی افزود که مرز مهران از مرزهایی است که بدلیل تردد با کشور عراق در بحث کرونا روی کشور تاثیرگذار بود و تا اطلاع ثانوی بر روی مسافران بسته است.

بیشترین محدویت های کرونایی در ایلام اجرا شد

استاندار ایلام تاکید کرد: پیک چهارم کرونا در ایلام بدلیل مجاورت ایلام با خوزستان و تردد شهرستان های حوزه جنوب بخصوص دهلران و آبدانان با این استان ایجاد شد و برای مهار آن بیشترین محدودیت ها در استان اجرا شد.

نوذری ادامه داد: پیک چهارم با شیوع کرونای انگلیسی ابتدا در خوزستان سپس در جنوب غربی کشور و در ادامه در سراسر ایران انتشار یافت.

وی وضعیت کرونا در استان را به شدت نگران کننده اعلام کرد و هشدار داد: در صورت اهمال در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نمی توان بدون همکاری مردم کرونا را مهار کرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: آمار فوتی ها در ایلام افزایش یافته و در روزهای ابتدایی سال جاری ۲۴ نفر فوتی ثبت شده که نگران کننده و اکثر بیمارستان ها نیز از بیماران کرونایی پر شده است، درحالیکه در بهمن و اسفندماه سال گذشته ۲۵ روز بدون فوتی کرونا را شاهد بودیم.

نوذری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی یادآور شد: تمام تلاش و تمرکز خود را برای مهار ویروس مرگبار کرونا در استان خواهیم کرد که در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

مهمترین دغدغه دولت رونق تولیدات داخلی است

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به شعار امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها مهم ترین دغدغه دولت تولید است چرا که تولید کلید حل مشکلات اقتصادی، مبنای کار و توسعه اقتصادی است.

استاندار ایلام با اشاره به فرصت باقیمانده تا پیان دولت دوازدهم اظهار داشت: در مدت باقیمانده از دولت پروژه های بالای ۷۰ یا ۸۰ درصد از جمله بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در اولویت تکمیل قرار دارند و در بودجه ۱۴۰۰ نیز بر این مووضع تصریح شده است.

سلامت و امنیت انتخابات مهم ترین وظیفه مجریان است

نوذری در خصوص انتخابات نیز اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات ابتدا باید سلامت و امنیت آن فراهم شود و مردم نیز طرف دیگر انتخابات هستند که امیدواریم همچون سال های گذشته حضوری پرشور داشته باشند.

وی افزود: انتخابات شهر و روستا را پیش رو داریم و در این راستا هیات های اجرایی در استان تشکیل شده است و داوطلبان نیز ثبت نام کرده اند.

نوذری اضافه کرد: صلاحیت داوطلبان از سوی هیات اجرایی بررسی و به هیات نظارت ارسال شده اند و ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نیز اردیبهشت ماه جاری آغاز و تبلیغات نیز تا پایان خرداد به پایان می رسد و ۲۸ اردیبهشت نیز رای گیری خواهد شد.

مردم بزرگترین رسانه هستند

استاندار ایلام به نقش رسانه های استان اشاره کرد و گفت: رسانه های استان نقش بی بدیلی در تولید محتوا در همه زمینه ها ایفا کردند و همچنان به کمک آنها نیاز داریم.

نوذری به تلاش خبرگزاری ایرنا برای انتشار اخبار با حفظ بی طرفی اشاره کرد و افزود: این خبرگزاری در همه زمینه ها حضور فعالی داشته و انعکاس خبر بدون جانبداری که مهم ترین رسالت یک رسانه است، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مردم بزرگترین رسانه هستند، یادآور شد: در دنیای امروز نمی توان هر خبری را به مردم تحمیل کرد و ایرنا در این زمینه موفق عمل کرده است.

نوذری تصریح کرد: انتقاد سبب تغییر رویکرد می شود و نباید به بهانه ای برای ضعیف شدن ارتباط بین مردم و مسوولان مبدل شود.

استاندار ایلام ادامه داد: رسانه در بحث کرونا با تولید محتوات و اطلاع رسانی بموقع واقعیت ها را به مردم انتقال دادند هر چند شرایط سخت مردم قابل درک است، اما برای مهار کرونا و حفاظت از جان مردم راهی جز اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید