معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که به دلایل غیرموجه در کلاس‌های حضوری و یا مجازی مدارس حاضر نشده اند، مردود شناخته می‌شوند.

خبر بد برای دانش آموزانی که در کلاس‌های مجازی شرکت نکرده‌اند

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، سید جواد حسینی با بیان اینکه شرط حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی همانند کلاس‌های حضوری است، گفت: در صورتی که دانش آموزی غیبت غیرموجه داشته باشد از ورود به پایه بالاتر محروم خواهد شد.

وی از شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: مدیران و معلمان مدارس موظفند این دانش آموزان را شناسایی و راهکارهای بازگشت به تحصیل را برای آن‌ها فراهم کنند.

حسینی از اختصاص ۱۰ میلیون سیم‌کارت ویژه برای دانش آموزان خبر داد و اظهارداشت: این سیم‌کارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند و با هماهنگی که با وزارت ارتباطات انجام شده، این سیم‌کارت‌ها و اینترنت آن‌ها برای دانش آموزان رایگان است.

وی با اشاره به اینکه هدف استفاده از این سیم‌کارت‌ها، ایجاد اینترنت پاک برای دانش آموزان است، تاکید کرد: دانش آموزان استفاده کننده از این سیم‌کارت‌ها تنها می‌توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و از شبکه آموزشی شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون فقط ۱۱ درصد دانش آموزان تلفن همراه اختصاصی دارند و بقیه از تلفن‌های همراه پدر یا مادر برای شرکت در کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از طریق شبکه شاد آموزش مجازی را دنبال کردند و ۳۰ درصد دانش آموزان یعنی حدود سه میلیون دانش آموز از آموزش مجازی بی بهره ماندند.

وی افزود: ۷۰۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مناطقی هستند که پوشش شبکه ملی ارتباطات وجود ندارد و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از وسایل ارتباطی هوشمند بی بهره اند.

حسینی تصریح کرد: با اعتبارات آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی و ۲۵ تشکل مردم نهاد تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار تبلت و تلفن همراه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌ها و نهادهای مردمی منعقد کرده ایم، امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: کارخانجات تولید تبلت سالانه فقط امکان تولید ۶۰ هزار تبلت را دارند و با هماهنگی‌های بوجود آمده تا یک ماه آینده خط تولید تبلت ویژه دانش آموزان در شرکت صنایع آموزشی ایران راه اندازی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید