محمد اسدی، دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هنوز منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به این سازمان واگذار نشده است.

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز منابعی نداریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  محمد اسدی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تقویت بنیه مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی به تأمین اجتماعی اجرا شود تا این سازمان بتواند به پشتوانه منابع مالی قابل اتکا علاوه بر اجرای متناسب سازی، خدمات مطلوب و مورد نیاز جامعه تحت پوشش را ارائه دهد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مبایعه نامه مربوط به واگذاری سهام شرکت های دولتی به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در اجرای مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل شده و انتظار می رود فرآیند واگذاری هرچه سریعتر تکمیل شود و در گام بعد نیز به دنبال دریافت منابع ۸۹ هزار میلیارد تومانی مروبط به بودجه سال جاری هستیم.

رییس کانون بازنشستگان استان قزوین تحقق مطالبات بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشت آنها را تنها از طریق بهبود و ارتقاء مداوم خدمات سازمان تأمین اجتماعی امکان پذیر دانست و گفت: این سازمان در سال جاری ماهیانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و برای ایفای تعهدات خود علاوه بر دریافت به موقع حق بیمه که مهمترین منبع مالی تأمین اجتماعی است، باید مطالبات از دولت را نیز با سازوکاری دقیق و موثر دریافت کند.

اسدی همچنین اظهار امیدواری کرد: منابع مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بهتر و سریعتر از منابع مرحله اول به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و دولت به زودی سازوکار موثری را برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی دولت در سال جاری پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی است و بهتر است پرداخت ها از ابتدای سال شروع شود تا بازنشستگان نسبت به ایفای تعهد دولت در قبال این سازمان دلگرم و خوش‌بین شوند.

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی،  براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠،  ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.  

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید