مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، از مشکل جدید برای نقل و انتقال واکسن روسی به کشور خبر داد.

مینو محرز: واکسن داریم، یخچال نداریم!

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا خبر داد :با کمبود یخچال های مخصوص نقل و انتقال واکسن کرونا اسپوتنیک وی در ایران مواجه هستیم.

واکسن کرونا در کشورمان روزانه به تعدادی از گروه های دارای اولویت بالا تزریق می شود.

این روزها نقد بر آهستگی سرعت واکسیناسیون در ایران وجود دارد. علل مختلفی در این خصوص اعلام شده است اما شاید مهمترین علت این باشد که نقل و انتقال  واکسن های کرونای روسی نیاز به یخچال های مخصوصی دارد. 

دکتر محرز ، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا به رکنا گفت: برای نقل و انتقال  واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی) با کمبود یخچال مخصوص مواجه هستیم.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص میزان واکسن های وارد شده به کشورمان با بیان این‎ که تاکنون از روسیه حدود 420 هزار دوز، از چین حدود 650 هزار دوز و از هندوستان 125 هزار دوز واکسن تحویل گرفته ‌ایم، خاطرنشان کرد: همان ‎طور که می ‌دانید قرار بود از هندوستان 500 هزار دوز واکسن بگیریم که تاکنون 125 هزار دوز تحویل داده شده است، همچنین حدود 700 هزار دوز هم واکسن آسترازنکا از کره جنوبی دریافت کرده‌ایم، بنابراین در مجموع یک‌ میلیون و 895 هزار دوز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است.

دکتر مینو محرز در خصوص میزان یخچال های مخصوص نگهداری و انتقال واکسن کرونا به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از نظر تعداد یخچال مخصوص واکسن کمبودی نداریم و فقط برای واکسن روسی اسپوتنیک وی که باید در دمای منفی 20 نگهداری شوند با کمبود مواجه هستیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد تعداد یخچال های مخصوص واکسن کرونا غیر از واکسن روسی افزود: اکنون برای واکسن آسترازنکا، بهارات، واکسن چینی کرونا و سایر واکسن هایی که وارد کردیم یخچال های معمولی داریم اما همانطور که گفته شد فقط برای واکسن روسی کرونا اسپوتنیک وی با کمبود یخچال مخصوص آن مواجه هستیم.

محرز در مورد عدم حضور نمایندگانی از سازمان ها و انجمن های تخصصی علمی در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: این انتقاد را نمایندگان مجلس هم داشتند که چرا عضوی از آن ها در ستاد مبارزه با کرونا حضور ندارد، بهرحال رئیس جمهور اعضای این ستاد را تعیین می کند و علت این موضوع برای ما مشخص نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید