مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در پیک چهارم بیماری کرونا شاهد رکوردهای جدیدی در از دست دادن جان هموطنان در نقاط مختلف کشور هستیم.

این دو علامت نشانه کروناست مگر خلاف آن ثابت شود

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه شرایط برای رسیدگی و درمان بیماران سرپایی فراهم شده است، گفت: مردم با هر علائم گوارشی و تنفسی باید حدس بزنند که بیماری کروناست مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در جمع خبرنگاران، از ایجاد بخش‌های بستری سرپایی در بیمارستان‌های البرز خبر داد و گفت: برای افرادی که نیاز به درمان‌های بیمارستانی و تزریقی دارند، اما می‌توانند به منزل برگردند، بخش‌های بستری موقت در بیمارستان ایجاد شده است. این امر  از سویی کاهش بار بیمارستان‌هاست و از سوی دیگر روند بهبودی  بیماران در منزل با آرامش روحی بیشتر و  رسیدگی بهتر،  کوتاهتر و سریعتر خواهد بود.

وی ادامه داد: داروهای لازم برای بیماران سرپایی، داروها در دسترس داروخانه های منتخب، پزشکان بخش خصوصی و پزشکان مراکز بهداشتی قرار گرفته و راحت تر می توانند تجویز کنند  این کمک می کند که بیماران کمتر به سمت سیر پیشرفته بیماری وارد شوند و سریعتر بهبود  پیدا کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مردم با هر علائم گوارشی و تنفسی باید حدس بزنند که بیماری کروناست مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، افزود: از شهروندان تقاضا دارم با کوچکترین علامت تنفسی و گوارشی به پزشک مراجعه و  به موقع درمان ها را شروع کنند و نگران نباشند چرا که  ۸۰ درصد موارد بیماری، خفیف است  و یا با درمان‌های دارویی در منزل درمان می شود.

وی همچنین با اشاره به گسترش شیوع بیماری از پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های خصوصی البرز  به دستور استاندار خبر داد.  

بابایی همچنین یادآور شد: وضعیت در پیک چهارم بیماری کرونا  بسیار سخت تر از گذشته است و شاهد رکوردهای جدیدی در از دست دادن جان هموطنان در نقاط مختلف کشور و البرز هستیم و تا زمانی که همه ما به صورت جدی رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را جدی نگیریم، این وضعیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه ما  باید به نوبه خود بیماری را جدی بگیریم و مردم برای حفظ جان خود باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ افزود: قرار نیست همه شهر تعطیل باشد.  ما باید برای جان خودمان ارزش قائل باشیم. در دوره های قبل بیماری کرونا، مردم برای اینکه از منزل خارج نشوند، نان را هم در خانه  درست می کردند. ضرورتی برای حضور در صفوف طویل نانوایی و آش و .. غیره نیست و می توان  از غذاهای خانگی استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید