درد قفسه سینه فقط درد نیست، بلکه می‌تواند در امور روزمره شما تداخل ایجاد کرده و زندگی شما را مختل کند و از این رو بهتر است هرچه سریعتر درمان شود.

علائم و نشانه های درد قفسه سینه + درمان خانگی

هنگامی که احساس سوزش شدید ، قوی و تیز در سینه خود می کنید ، اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند این است که این یک حمله قلبی است و وحشت می کنید. اگرچه احتمال ایست قلبی وجود دارد ، به خصوص هنگامی که در ناحیه چپ احساس درد می کنید ، اما همیشه تنها دلیل آن نیست. بنابراین ، علت دقیق درد قفسه سینه شما چیست؟ آیا این بخاطر تمرین شدیدی است که انجام داده اید یا نتیجه سوء هاضمه می باشد؟ دلیل آن هرچه باشد ، شما می خواهید قبل از اینکه به یک امر روزمره تبدیل شود ، آن را درمان کنید. ما با کمک چند راه حل خانگی و نکات به شما کمک می کنیم این مشکل را رفع کنید. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

درمان درد قفسه سینه, دلایل درد قفسه سینه, درمان خانگی درد قفسه سینه

دلایل درد قفسه سینه

  

چه عواملی باعث درد در قفسه سینه می شود؟

درد قفسه سینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و از نظر شدت ، محل و مدت زمان آن متفاوت است.

و اگرچه این یکی از مهمترین علائم بیماری قلبی است ، اما ممکن است به دلیل مسائل کمتر جدی نیز رخ دهد. بگذارید دلایل درد قفسه سینه را بررسی کنیم.

• علل مرتبط با قلب

- حمله قلبی

- آنژین به دلیل انسداد رگ های خونی قلب شما

- پریکاردیت که در اثر التهاب کیسه ای در اطراف قلب شما ایجاد می شود

- میوکاردیت ، که در اثر التهاب عضله قلب ایجاد می شود.

- کاردیومیوپاتی ، یک بیماری عضله قلب است.

-  تشریح آئورت ، که در اثر پارگی در آئورت ایجاد می شود.

• علل مرتبط با ریه

- برونشیت

- ذات الریه

- پلوریت

- پنوموتوراکس ، که در اثر نشت هوا از ریه ها به قفسه سینه شما ایجاد می شود.

- آمبولی ریوی یا لخته خون

- اسپاسم برونش یا انقباض معابر هوای شما (در مبتلایان به آسم شایع است)

• علل مربوط به عضله یا استخوان

- دنده های آسیب دیده یا شکسته

- درد عضلات ناشی از سندرم های تحرک یا درد

- به دلیل شکستگی های فشاری بر اعصاب فشار وارد کنید

• سایر علل

- شرایط پزشکی مانند زونا

- حملات درد که منجر به ترس شدید می شود

علاوه بر درد در قفسه سینه ، ممکن است علائم دیگری را نیز تجربه کنید که در زیر ذکر شده است.

علائم و نشانه های درد قفسه سینه

• علائم مربوط به قلب

- در قفسه سینه احساس فشار می کند

- درد فک ، کمر یا بازو

- خستگی و ضعف

- سرگیجه

- شکم درد

- درد هنگام انجام کار

- تنگی نفس

- حالت تهوع

• سایر علائم

- طعم اسیدی / ترش در دهان

- درد هنگام بلع یا غذا خوردن

- مشکل در بلعیدن

- دردی که بسته به موقعیت بدن شما بدتر یا بهتر می شود

- درد در هنگام تنفس عمیق یا سرفه

- تب و لرز

- وحشت یا اضطراب

- کمردرد که به سمت قفسه سینه می رود

درمان درد قفسه سینه, دلایل درد قفسه سینه, درمان خانگی درد قفسه سینه

درمان خانگی درد قفسه سینه

چگونه می توان درد قفسه سینه را به طور طبیعی درمان کرد

درد قفسه سینه فقط درد نیست. همچنین می تواند در امور روزمره شما تداخل ایجاد کرده و زندگی شما را مختل کند. از این رو ، بهتر است هرچه سریعتر درمان شود. در زیر ، ما ۱۰ روش برای درمان درد قفسه سینه را قرار داده ایم:

۱. سیر

یک قاشق چایخوری آب سیر را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

خوب مخلوط کنید و هر روز مصرف کنید.

همچنین می توانید هر روز یک یا دو حبه سیر را بجوید.

این کار را روزانه ۱ تا ۲ بار انجام دهید.

از جمله مزایای مختلف سیر ، مهمترین آنها جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی و بهبود جریان خون در قلب شما است. جریان خون ضعیف در قلب شما خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و این ، به نوبه خود ، احتمال ایجاد درد در قفسه سینه را افزایش می دهد. از این رو ، مصرف روزانه سیر راهی عالی برای مقابله با درد قفسه سینه است.

۲. آب آلوئه ورا

شما باید روزانه ۱ تا ۲ بار آب آلوئه ورا بنوشید.

آلوئه ورا گیاهی معجزه آسا است که طیف وسیعی از فواید سلامتی را در اختیار شما قرار می دهد. این می تواند به تقویت سیستم قلبی عروقی ، تنظیم کلسترول خوب ، کاهش سطح تری گلیسیرید و همچنین کاهش فشار خون کمک کند. همه اینها به تسکین درد قفسه سینه کمک می کند.

پیشنهاد ویژه

۳. ویتامین ها

مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین های D و B۱۲ منجر به درد قفسه سینه و حتی سکته قلبی یا حمله قلبی می شود. بنابراین ، اگر از درد قفسه سینه رنج می برید ، یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید رژیم شما است. اطمینان حاصل کنید که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی می کنید که حاوی غذاهای غنی از تمام ویتامین های مورد نیاز برای عملکرد طبیعی بدن باشد.

غذاهایی مانند ماهی ، پنیر ، زرده تخم مرغ ، غلات ، محصولات سویا و گوشت مصرف کنید. همچنین می توانید مکمل های اضافی این ویتامین ها را پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید.

۴. سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و این میل کنید. شما باید این محلول را ترجیحاً قبل از غذا یا هر زمان که احساس درد در سینه می کنید ، بنوشید.

سرکه سیب ، با خواص ضد التهابی قدرتمند ، به درمان سوزش معده و ریفلاکس اسید کمک می کند ، که مقصر اصلی درد قفسه سینه هستند.

۵. نوشیدنی های گرم

نوشیدن هر چیز گرم، اعم از یک لیوان آب داغ یا یک فنجان چای تازه می تواند درد قفسه سینه را که به دلیل نفخ یا سوء هاضمه ایجاد می شود ، درمان کند. نوشیدنی های گرم می توانند نفخ شکم را کاهش دهند ، به هضم غذا کمک کنند و سلامت قلب را تقویت کنند.

۶. زردچوبه با شیر

نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر داغ مخلوط کنید و این مخلوط را مصرف کنید. شما باید این مخلوط را یک بار در روز ، قبل از خواب بخورید.

زردچوبه منبع غنی کورکومین است. این ترکیب به طور گسترده ای برای کاهش اکسیداسیون کلسترول ، تشکیل لخته و تجمع پلاک های شریانی استفاده می شود، همه اینها ممکن است منجر به مشکلات قلبی و درد قفسه سینه شود. کورکومین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش شدت درد قفسه سینه کمک می کند.

درمان درد قفسه سینه, دلایل درد قفسه سینه, درمان خانگی درد قفسه سینه

تسکین درد قفسه سینه

۷. ریحان

۸-۱۰ برگ ریحان تازه را بجوید. روش دیگر ، شما می توانید چای ریحان را مصرف کنید.

همچنین می توانید یک قاشق چای خوری آب ریحان را بگیرید و آن را با مقداری عسل مصرف کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا نتایج موثر داشته باشد.

ریحان حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و منیزیم است. در حالی که منیزیم جریان خون در قلب را تقویت کرده و رگ های خونی را آرام می کند ، ویتامین K از تجمع کلسترول در دیواره رگ های شما جلوگیری می کند. این به درمان اختلالات قلبی و همچنین درد قفسه سینه کمک می کند.

۸. فلفل کاین

یک قاشق چایخوری فلفل قرمز پودر شده را به یک لیوان آب میوه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. شما باید این را یک بار در روز مصرف کنید.

فلفل کاین حاوی کپسایسین است که دارای خواص ضد التهابی قوی است که به کاهش شدت درد در قفسه سینه کمک می کند. همچنین به تنظیم جریان خون در قلب شما کمک می کند ، در نتیجه از بیماری های قلبی که ممکن است منجر به درد قفسه سینه شود نیز جلوگیری می کند.

۹. دانه شنبلیله

یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب بخیسانید و صبح روز بعد میل کنید.

در روش دیگر ، می توانید یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را به مدت ۵ دقیقه در مقداری آب بجوشانید و پس از صاف کردن ، مخلوط را بنوشید. این کار را روزانه ۱ تا ۲ بار انجام دهید.

دانه شنبلیله دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد و از درد قفسه سینه جلوگیری می کند. آنها این کار را با ترویج جریان خون در قلب و کاهش سطح کلسترول انجام می دهند.

۱۰. بادام

یک مشت بادام را برای چند ساعت در آب خیس کنید. همچنین می توانید به میزان مساوی روغن بادام و روغن گل سرخ را مخلوط کرده و مخلوط را برای تسکین سریع روی سینه خود بمالید. شما باید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

بادام منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و غیر اشباع است ، که نه تنها سلامت قلب را تقویت می کند بلکه به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. این می تواند در درمان بیماری های قلبی عروقی و درد قفسه سینه کمک کند.

جمع بندی

هرگز درد سینه را سرسری نگیرید. اگر پس از رعایت راه حل ها و نکاتی که در اینجا ذکر شده ادامه پیدا کرد ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. اگر درد قفسه سینه به دلیل کوستوکندریت ، ریفلاکس اسید یا حملات اضطرابی رخ دهد ، می توان آن را به صورت سرپایی درمان کرد. یک بیماری تهدید کننده زندگی مانند سکته قلبی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. با اظهار نظر در کادر زیر ، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید