رئوفیان درباره سکوت علی لاریجانی و عدم حضور نام او در میان نامزدهای مطرح اصولگرا نیز گفت: من فکر می‌کنم آقای لاریجانی فعال است، اما در سایه حرکت می‌کند و اصلا بعید نیست که ایشان به عرصه انتخابات وارد شود و طیف‌های مختلف اصولگرا و غیراصولگرا از او حمایت کنند.

اگر رییسی نیاید شورای ائتلاف و وحدت هر کدام یک نامزد معرفی می‌کنند / ورود لاریجانی به انتخابات دور از ذهن نیست

سلام نو – سرویس سیاسی: فضای سیاسی انتخاباتی اصولگرایان این روزها داغ‌تر از همیشه است. از یک سو برخی، ستادهای مردمی برای سید ابراهیم رییسی راه انداخته‌اند و از سوی دیگر چهره‌ای مثل عزت‌الله ضرغامی گفته که به نفع هیچ کس از صحنه کنار نمی‌رود. از طرف دیگر خبر می‌رسد که محمد باقر قالیباف هم شرط و شروط خاص خود را برای ورود به انتخابات گذاشته است.

در این شرایط آیا اساسا ائتلاف اصولگرایان ممکن است؟ ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با سلام نو تاکید می‌کند که ائتلاف حداکثری اصولگرایان تنها به شرط حضور ابراهیم رییسی در صحنه امکان‌پذیر است و در صورت عدم حضور او باید انتظار داشت شورای ائتلاف و وحدت هر کدام یک نامزد نهایی را معرفی کنند.

وی با اشاره به این‌که ابراهیم رییسی توان اجماع سازی در میان اصولگرایان را دارد و می‌تواند نظر اکثر جریان‌های سیاسی اصولگرا را به خود جلب کند افزود: با این همه بر اساس قرائن و شواهد تا این لحظه ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارند، در نتیجه آن‌چنان‌ که گفتم می‌توان انتظار معرفی دو نامزد از سوی اصولگرایان را داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نامزدهایی که خود را مستقل معرفی می‌کنند گفت: باید از این نوع رویکردها ابراز تاسف کرد که برخی چهره‌ها نمی‌خواهند خود را منتسب به یک حزب یا گروه سیاسی کنند، چون این کار روی‌گردانی از اصل تحزب در کشور است. برخی عدم وابستگی به احزاب را ارزش می‌دانند، در حالی که نباید این طور باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان عملکرد بد بعضی از احزاب را در پیدایش این فضا منکر شد افزود: ما در حزب اسلامی ایران زمین دنبال افزایش مشارکت حزبی هستیم و بر همین مبنا برنامه‌ها و نامزد حزبی خود را نیز معرفی خواهیم کرد.

رئوفیان درباره سکوت علی لاریجانی و عدم حضور نام او در میان نامزدهای مطرح اصولگرا نیز گفت: من فکر می‌کنم آقای لاریجانی فعال است، اما در سایه حرکت می‌کند و اصلا بعید نیست که ایشان به عرصه انتخابات وارد شود و طیف‌های مختلف اصولگرا و غیراصولگرا از او حمایت کنند.

وی ادامه داد: علی لاریجانی یک چهره سیاسی جا افتاده و با تجربه و سیاستمداری باهوش است، کسانی که تصور می‌کنند که او هیچ فعالیتی ندارد یا اساسا بنای هیچ‌گونه ورودی به انتخابات را ندارد، چندان منطبق با واقعیت فکر نمی‌کنند.

رئوفیان با اشاره به مذاکرات وین و تأثیر آن بر انتخابات گفت: طبیعی است که در این مدت هر اتفاق مثبتی که رخ دهد و دستاور دولت باشد یک امتیاز به نفع رقیب اصولگرایان باشد، در نتیجه باید منتظر بود و دید مذاکرات ایران در وین به کجا می‌رسد. آن طور هم که پیداست امیدهایی در این زمینه پیدا شده است و اگر جلسات بدون فرسایش برگزار شود احتمالا به نتایجی خواهد رسید که ما هم امیدواریم چنان شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید