۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 55243111

کودک ۱۱ ماهه‌ای در «مونت واریگال» در جنوب شهر سیدنی استراالیا بر اثر خوردن بادکنک دچار خفگی شد و درگذشت.

مرگ کودک خردسال با بادکنک

 به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ یک زوج استرالیایی هرگز تصور نمی‌کردند که بادکنک جشن تولد تبدیل به ابزاری برای مرگ فرزند خردسال آن‌ها تبدیل شود. در این حادثه که روز پنجشنبه در منطقه «مونت واریگال» در جنوب شهر سیدنی رخ داد «هیس» کودک ۱۱ ماهه بر اثر خفگی جانش را از دست داد.

این اتفاق هنگامی رخ داد که «اشلی چاپمن» ۱۹ ساله هنگامی که در آشپزخانه مشغول خوردن ناهار بود پسرش هیس را در اتاق که مشغول بازی بود رها کرد. او نصف ناهار خود را صرف کرده بود که ناگهان صدای عجیبی به گوشش رسید. در حالی که او فکر می‌کرد شاید فرزندش سرفه کرده باشد صدای دوم توجه اش را جلب کرد. چاپمن بلافاصله به داخل اتاق دوید و پسرش را در حالی که بیهوش روی زمین افتاده بود مشاهده کرد. هیس بر اثر فروکردن یک بادکنک نیمه تخلیه شده به داخل دهان خود خفه شده بود.

چاپمن در این باره گفت: «صدای اول یک سرفه معمولی به نظر می‌رسید. من هرگز فکر نمی‌کردم که هیس در معرض خطر قرار گرفته است. لحظاتی بعد صدای دیگری شنیدم و به اتاق هیس دویدم.»

این مادر جوان با وجود انجام CPR (عملیات احیاء) نتوانست جان فرزندش را نجات دهد. او شوهرش را در جریان حادثه قرار داد و منتظر رسیدن اورژانس پزشکی ماند.»

چاپمن افزود: «قبل از تماس با سه صفر (تلفن خدمات اضطراری) من انگشتم را در دهان هیس فرو کردم تا ببینم آیا چیزی در دهان او گیر کرده، اما چیزی پیدا نکردم. هرگز این اتفاق را باور نمی‌کنم. جهان در مقابل چشمانم تاریک شد.»

این کودک پنج دقیقه بعد با هلی کوپتر به بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان موفق به نجات جان او نشدند. پس از انجام کالبدشکافی مشخص شد که یک بادکنک نیمه بادشده در لوله تنفسی کودک گیر کرده که موجب مرگ وی شده است. مادر کودک به یاد آورد که یک بسته بادکنک قدیمی را در نزدیکی نوزادش قرار داده بود.

چامپن در پایان با هشدار به والدین گفت: «صبح روز بعد وقتی آخرین بار برای خداحافظی هیس را بوسیدیم احساس کردم از دست دادن او بزرگترین ضربه را به من وارد کرده است. او بی حرکت بود و من هرگز دوست نداشتم پسرم را در این حالت ببینم. ما دیگر اختیار بردن هیس به خانه را و بغل کردن او را نداشتیم. من فقط دوست داشتم هیس را بیدار کنم تا بتوانم او را به خانه ببرم.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید