روزهای اخیر مردم شهر بنت در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده قبوض برق خود، حیرت زده شدند زیرا این مبالغ گاها از مجموع درآمد آنها در یک ماه بیشتر است.

قبوض برق میلیونی در محروم ترین نقطه ایران!/ عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبر فوری، شهر بنت در استان سیستان و بلوچستان یکی از گرم ترین و محروم ترین نقاط ایران است که تنها در یک یا دوماه سال به وسایل سرمایشی نیاز ندارد.در روزهای اخیر اما مردم این منطقه با مشاهده قبوض برق خود، حیرت زده شدند چراکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور بالاخص شهرستان های جنوب شرق کشور، توان مالی پرداخت مبالغ مندرج در قبوض خود را ندارند زیرا این مبالغ گاها از مجموع درآمد آنها در یک ماه بیشتر است. اکنون اداره برق با صدور اخطار قطع برق در صورت عدم دریافت مطالبات خود، نگرانی جدیدی را به دغدغه های اهالی شهر بنت اضافه کرده است. پرویز کدخدایی، عضو شورای شهر بنت ضمن تشریح اوضاع اقلیمی بنت گفت: گرمای طاقت‌فرسای بخش بنت مردم این دیار را آزار می‌دهد و از طرفی دیگر قبوض برق، بیشتر از گرمای هوا شهروندان را تحت فشار قرار داده و بسیاری از مردم این منطقه توان تقبل و پرداخت هزینه‌های گزاف برق را ندارند.

قبوض برق میلیونی در محروم ترین نقطه ایران!/ عکس

کدخدایی عنوان کرد : صدور قبض‌های برق با هزینه‌های هنگفت عرصه را بر زندگی مردم منطقه بنت تنگ کرده است.باید این واقعیت را پذیرفت در بنت و جنوب بلوچستان ما فقط یکماه زمستان داریم و باید ماه‌های بهمن تا فروردین هم برای برآورد هزینه های برق تابستانه محسوب شوند، در شرایطی که گرانی کمر مردم را خم کرده است و افزایش هزینه‌های برق، حامل‌های انرژی در شهرهای گرمسیری ازجمله بنت که گاها دما به بالای ۵۰ درجه می‌رسد، معقولانه و منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

عضو شورای شهر بنت گفت: مردم بنت  نمی‌توانند هم گرمای طاقت‌فرسا و هم قبض‌های سرسام‌آور برق را تحمل کنند و ضروری است که مسؤولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند چراکه منبع درامد اغلب این افراد یارانه است و درصورت قطع برق اهالی، مشکلات جدی برای آنها به بار می آید. وی افزود: طبیعت جنوب کشور بالاخص در بخش بنت شهرستان نیکشهر، گرمای طاقت‌فرسایش به‌گونه‌ای است که حتی در بهمن ماه زمستان هم. مردم از وسایل سرمایشی استفاده می کنند و بدون وسایل سرمایشی نمی‌توان زندگی کرد و تمامی خانه‌ها باید مجهز به وسایل سرمایشی مدرن باشند و این گرمای کم‌سابقه، مشکلات فراوانی ازجمله کاهش ولتاژ برق برای شهروندان این منطقه مرزی و محروم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: چندین بار از طریق نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت قبوض نجومی برق بودیم اما متاسفانه منتج به نتیجه ای که به نفع مردم باشد نشده است ، امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دولتی برای برون رفت از این وضعیت کمر شکن برای مردم تدبیری بیندیشند چون اکثریت مطلق مردم این منطقه توان پرداخت قبوض برق را ندارند .بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در ۷۵ کیلومتری این شهرستان استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید