مساله بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات وین بین ایران و دیگر قدرت‌های جهانی، موجبات نگرانی رژیم صهیونیستی را فراهم کرده تا جایی که یکی از موضوعات اصلی جلسه کابینه امنیتی این رژیم را به خود اختصاص داده است.

رژیم صهیونیستی نگران بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس نوشت: دو مقام که در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شرکت داشته اند به این پایگاه خبری گفته اند که مقامات اطلاعاتی ارتش این رژیم و مقامات ارشد موساد در یک جلسه کابینه امنیتی مطرح کردند که مذاکرات وین میان ایران و دیگر قدرت های جهانی به بازگشت آمریکا به توافق هسته ای منجر خواهد شد. 

دولت رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای بسیار نگران است و در تلاش است دوست بایدن را قانع کند که فشار را بر ایران کم نکند. 

عمدتا موساد توضیحاتی را درباره وضع فعلی برنامه هسته ای ایران در جلسه کابینه ارائه داد. مقامات اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در این نشست، درباره اقدامات ایران در منطقه بحث کردند. هر دو نهاد اطلاعاتی، ارزیابی های مشابهی از موقعیت کنونی مذاکرات وین انجام دادند. 

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که در این جلسه نیز حضور داشته است، به اکسیوس گفت: حداقلش این است که ما خیلی خوش بین نیستیم. اگر آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی ظرف چند هفته توافقی را با ایران امضا کنند، تعجب نخواهیم کرد. 

مقامات رژیم صهیونیستی به این پایگاه خبری گفتند که هیچ تصمیم سیاسی جدیدی در جلسه ی کابینه امنیتی اتخاذ نشد و این رژیم به گفت و گو با دولت بایدن در زمینه مذاکرات با ایران ادامه خواهد داد. 

به گفته برخی مقامات، مِیر بن شابات مشاور امنیت ملی، آویو کوخاوی رئیس ارتش، تامیر هیمان رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن رئیس موساد ظرف دو هفته به واشنگتن خواهند رفت تا با همتایانشان درباره ایران گفت و گو کنند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید