بوی نوزاد تازه متولد شده ترکیبی از مایع جنینی، باکتری، شیر مادر و دیگر عواملی است که چنین بوی خوشایندی را ایجاد می کند.

علت بوی خوب نوزاد تازه متولد شده چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک ،تقریبا غیر ممکن است که بخواهیم بوی نوزاد تازه متولد شده را برای دیگران توضیح دهیم؛ مخصوصاً این که هر نوزادی بوی مخصوص بدن خودش را دارد اما اگر به یک نوزاد تازه متولد شده نزدیک شده باشید و او را در آغوش گرفته و بو کنید، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

اصلاً منظور ما در مورد شامپوی سر کودک و یا پوشک های کثیف او نیست. در بسیاری از موارد بعضی از افراد با وجود بو های داخل محیط قادر به بو کردن بدن خود نوزاد هستند اما به نظر شما این بو از کجا نشأت می گیرد؟

نتایج تحقیقات چه می گوید ؟

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ در مورد بوی بدن نوزاد انجام شده است. آن ها به این نتیجه رسیدند که این بو و رایحه را نمی توان با هیچ ادکلن، رژیم غذایی یا عوامل دیگر محیطی ایجاد کرد. آن ها یک تئوری مطرح کردند که این بو به گروه سنی خاصی مرتبط است و شبیه به بوهایی است که باعث می شود افراد جفت خود را پیدا کنند. از آن جایی که همه انسان ها در بدن بوی مخصوص به خودشان را دارند، کودکان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

بوی بدن نوزاد باعث می شود که مادر بتواند به راحتی کودکش را شناسایی کند. کودکان نیز از طریق بوی بدن مادر به سرعت او را می شناسند. مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده و نشان می دهد که اکثر مادران می توانند فقط از روی بوی کودک او را بشناسند و همچنین رایحه به آن ها کمک می کند که به یکدیگر احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ روی میمون ها انجام شد و نشان داد که میمون های نر که بوی نوزاد تازه متولد شده خود را استشمام می کنند، سطح تستوسترونشان افت می کند و باعث می شود که نسبت به سختی های نوزاد تحمل بیشتری داشته باشند و تمرکز خود را روی نوزاد و نیاز های خانواده قرار دهند.

سه دلیل اصلی بوی خوش بدن نوزاد

بوی نوزاد تازه متولد شده ترکیبی از مایع جنینی، باکتری، شیر مادر و دیگر عواملی است که چنین بوی خوشایندی را ایجاد می کند. سوالات زیادی در مورد چیستی بوی نوزاد و چرایی آن وجود دارد.

دلیل اول:

یکی از دلایل خوشبویی بدن نوزادان ترشح ماده ای شیمیایی است که از غدد عرق نوزاد ترشح می شود. اما تنها بوی خوش نوزاد نیست که سایرین را شیفته خود می کند. 

دلیل دوم: 

دلیل دیگر بوی خوش نوزادان می تواند متابولیسم دستگاه گوارش او باشد. زیرا این بوی دلپذیر پس از چند هفته از بین می رود و ممکن است دلیل آن تغییر منبع و نوع تغذیه از جفت به شیر مادر باشد. 

دلیل سوم:

می تواند به خاطر چربی سفید رنگی باشد که در زمان تولد سراسر بدن نوزاد را پوشانده است. اگرچه پس از زایمان کودک را استحمام کرده و تمیز می کنند اما این رایحه می تواند تا مدتی روی بدن نوزاد باقی بماند. مهم نیست دلیل این بوی خوش از کجاست. 

 بنا بر تحقیقات انجام شده، مادر می تواند بوی نوزاد خود را تشخیص دهد، و با بو کردن نوزاد باعث تحریک مرکز حواس مادر می شود.  

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید