شب گذشته منابع رسمی سوریه از ورود کاروان نیروهای آمریکایی حامل سلاح و مهمات و مواد لجستیک و چندین خودروی زرهی به پایگاه نظامی‌شان در شمال شرق سوریه خبر دادند.

۲۴ کامیون آمریکایی حامل سلاح وارد سوریه شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع محلی در روستای "السویدیه" در حومه "العربیه" به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته‌اند که این کاروان شامل ۲۴کامیون بود که ظهر روز یکشنبه از گذرگاه غیر قانونی "الولید" در مرز کردستان عراق وارد خاک سوریه شد.

براساس گزارش این منابع، کاروان حامل سلاح، مهمات، یخچال و تانکر بود که عازم"رمیلان" از طریق جاده بین المللی به منطقه قامشلی و سپس به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر "الشدادی" در حومه جنوبی الحسکه بوده‌اند.

ورود این کاروان ادوات جنگی آمریکا چهار ساعت پس از ورود ۵ خودروی زرهی و نیز پرواز سنگین جنگنده‌های آمریکایی در این منطقه رخ داده است.

اکثر مناطق استان‌های الحسکه، دیر الزور و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه سرشار از منابع انرژی است که در کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف خودخوانده بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا قرار دارد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که آمریکا اقدام به قاچاق نفت آن کشور و فروش آن به خارج از این کشور می‌کند و با این کار و محروم کردن سوری‌ها از درآمدهای نفتی، آشکارا حقوق بین الملل را نقض می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی بود که طرحی برای خروج نیروهای مستقر در سوریه را تصویب کرد، اما پس از آن و به دنبال فشار اعضای کابینه‌اش مجبور شد که ۹۰۰ نظامی را برای تضمین کنترل آمریکا بر میدان‌های نفتی که در منطقه "الجزیره" سوریه قرار دارد، در این کشور مستقر کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید