۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 55242858

سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

سردار حجازی کیست؟ +سوابق

به گزارش سلام نو به نقل از دانشجو، سید محمد حجازی (زاده ۱۳۳۵ - درگذشته ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) با نام کامل سیدمحمد حسین‌زاده که به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین بود.

وی فعالیت در سپاه پاسداران را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. حجازی در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود. او از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ نیز جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود و در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت.

سید محمد حجازی در سالهای اولیه انقلاب در مناطق آشوب‌زده کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و پس از مهار ناآرامی‌های کردستان توسط نیروی مسلح ایران، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنوب منتقل گردید. حجازی در طول سال‌های جنگ ایران و عراق، به سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی اشتغال داشت و دوره‌ای مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود. وی مدتی نیز مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت، سپس تا پایان جنگ در جایگاه‌های جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه حضور داشت. حجازی پس از پایان جنگ در سمتهایی چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج فعالیت نمود.

او در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت. حجازی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح بود.

حجازی از دی‌ماه ۱۳۹۸ با حکم حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران، به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس فعالیت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید